سلامت نیوز :معاون دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت:برنامه های پیشگیری از چاقی باید در سنین كودكی و زیر 12 سال آغاز شود و كاهش مقدار كمی از وزن بدن، در كاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی‌ عروقی كمك خواهد كرد.
 
زهرا عبداللهی افزود: كاهش 5 تا 10 درصد از وزن بدن می تواند به كاهش میزان خطرابتلا به بیماری های قلبی كمك كند و افراد از طریق دستیابی به وزن دلخواه خود و حفظ آن می توانند میزان این خطر را كاهش دهند .
وی، كاهش مصرف چربی و افزایش مصرف میوه جات ، سبزیجات و حبوبات را برای كاهش وزن ضروری دانست و اضافه كرد: یك برنامه غذایی سالم بهتر از انتخاب غذاهای سالم جهت تغذیه بوده و مهم این است كه غذا به شیوه صحیحی جهت كاهش كلسترول ، چربی اشباع ، چربی ترانس ، چربی كل و كالری ها تهیه شود.
عبداللهی با بیان اینكه غذاهایی كه در بیشتر رستوران ها و مراكز تهیه غذاهای سرپایی مصرف می شوند، دارای چربی و كلسترول بسیار بالایی هستند، تصریح كرد: غذا خوردن در بیرون از منزل به مفهوم از دست دادن كنترل بر روی برنامه غذایی نیست و با تفكری منطقی و انتخابی درست می توان رژیمی كم كلسترول و كم چربی را در هر جا رعایت كرد.
معاون دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت توصیه كرد: به جای مصرف روغن های جامد بهتر است افراد از روغن های مایع استفاده كنند و از خوردن سوسیس و كالباس ، شیرینی های پر چربی و پرخامه، سس ها و كباب های كوبیده كه پر از چربی است، پرهیزكنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha