یك متخصص بیماریهای عفونی به شهروندان توصیه كرد: برای پیشگیری از ابتلا به ویروس اچ آی وی مثبت، قبل از استفاده از وسایل آرایشی ، آنها را با الكل ضد عفونی كنند.

سلامت نیوز : یك متخصص بیماریهای عفونی به شهروندان توصیه كرد: برای پیشگیری از ابتلا به ویروس اچ آی وی مثبت، قبل از استفاده از وسایل آرایشی ، آنها را با الكل ضد عفونی كنند.
 دكتر راضیه قاسمی در گفت و گو با ایرنا افزود: ویروس اچ آی وی مثبت بسیار ضعیف است و با ضد عفونی كردن وسایل آرایشی خیلی سریع از بین می رود.
وی با بیان اینكه با استفاده از وسایل آرایشی در آرایشگاهها، احتمال انتقال ویروس اچ‌ای وی مثبت به افراد وجود دارد، اظهار داشت: بهتر است افراد هنگام مراجعه به آرایشگاهها، وسایل شخصی از جمله تیغ یكبار مصرف همراه داشته باشند.
این متخصص بیماریهای عفونی ادامه داد: تراشیدن مو، خالكوبی و سوراخ كردن گوش كه در آن شرایط بهداشتی رعایت نشود ممكن است موجب سرایت اچ.آی.وی مثبت به افراد شود.
قاسمی گفت : اپیلاسیون (كندن موها) نیز ممكن است موجب آسیب رساندن به پوست و ایجاد زخم‌های بسیار ریز در محل كنده شدن موها شود كه از این رو، بهتر است از وسایل یكبار مصرف برای انجام این كار استفاده شود.
وی به شهروندان توصیه كرد: هنگام مراجعه به آرایشگاهها حتما وسایل شخصی از جمله تیغ ، قیچی ، شانه و حوله برای پیشگیری از آلودگی به ویروس اچ‌ای وی مثبت همراه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha