دارا بودن قوسی طول كفش در زمان ایستادن افراد باعث عدم ایجاد فشار بیشتر از حد به مفاصل كف پا و عضلات می‌شود و در نتیجه از درد و خستگی در عضلات و زانوی افراد جلوگیری می‌شود.

سلامت نیوز : یك فیزیوتراپیست گفت: كفش های دارای ارتفاع بلند پاشنه و قوس طولی موجب درد پا و زانو مواجه می‌شوند.

سید‌ مجید هراتی در گفت‌وگو با فارس  اظهار داشت: یكی از نكات بسیار مهمی كه باید افراد در انتخاب كفش مناسب رعایت كنند دارا بودن انعطاف پذیری كف كفش‌ها است زیرا یك كفش مناسب باید قوسی طولی مناسب را داشته باشد كه این امر به خصوص در افرادی كه كف پای صاف دارند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: دارا بودن قوسی طول كفش در زمان ایستادن افراد باعث عدم ایجاد فشار بیشتر از حد به مفاصل كف پا و عضلات می‌شود و در نتیجه از درد و خستگی در عضلات و زانوی افراد جلوگیری می‌شود.

این فیزیوتراپیست ادامه داد: نكته دیگری كه باید افراد در انتخاب كفش مناسب رعایت كنند عدم انتخاب كفش‌ها با نوك باریك است زیرا اگر كفش باریك باشد و عرض كمی داشته باشد باعث انحراف انگشت شست و همچنین برآمدگی مفاصل بین انگشتی می‌شود.

هراتی بیان كرد: استفاده از كفش‌های پنجه باریك و پاشنه بلند كه در بین زنان شایع است نیز باعث فشار به مفاصل جلوی پا و دردهای سر استخوان پا می‌شود و در این راستا كفش‌های بدون پاشنه نیز توصیه نمی‌شود زیرا به طور متوسط پاشنه كفش افراد باید ارتفاع یك اینچ یا 2.5 سانت داشته باشند.

وی خاطرنشان كرد: پشت پاشنه كفش مناسب باید با جنس محكم و بادوام حمایت شود تا از چرخش پاشنه جلوگیری شود و در این راستا باید رویه و كف كفش‌ها نیز انعطاف پذیر باشد تا در هنگام راه رفتن و در زمان بلند كردن پاشنه به خوبی انگشتان اجازه خم شدن داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha