استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران به زنان بالای 35سال كشور توصیه كرد ، حتما هر شش ماه یكبار برای پیشگیری از سرطان سینه، آزمایش ماموگرافی انجام دهند.

سلامت نیوز : استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران به زنان بالای 35سال كشور توصیه كرد ، حتما هر شش ماه یكبار برای پیشگیری از سرطان سینه، آزمایش ماموگرافی انجام دهند.
 
دكتر فریبا عسگری  در گفت و گو با ایرنا افزود:بر اساس گزارش های وزارت بهداشت، هفت هزار نفر در كشور سالانه به سرطان سینه مبتلا می‌شوند.
وی با بیان اینكه سرطان سینه بدون درد شیوع می یابد، اظهار داشت: احساس توده ای بدون درد، حساسیت، تورم، قرمزی، پوسته پوسته شدن، فرورفتگی، زخم در سینه و تورم غدد لنفاوی زیر بغل از علایم این نوع سرطان است.
این متخصص زنان اظهارداشت: برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری و یا درمان به موقع آن ضروری است زنان بالای 39 سال ماموگرافی انجام دهند.
به گفته عسگری، بسیاری از زنان به طور اتفاقی و یا از طریق خودآزمایی سینه، به سرطان سینه پی می برند.
وی افزود: در برخی موارد سرطان های سینه در بررسی های فیزیكی و یا از طریق غربالگری ماموگرافی (پرتونگاری سینه) تشخیص داده می شود.
عسگری اظهار داشت: ماموگرافی، یك عكس برداری ساده به وسیله اشعه ایكس است كه به منظور جستجو و شناسایی توده های سرطانی به كار می رود، این ابزار تشخیصی قابلیت آن را دارد كه قبل از این كه توده قابل لمس باشد، آن را تشخیص دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha