عدم هماهنگی بازنشستگی کارگران با دیگر اقشار و دریافت فرانشیز علاوه بر حق بیمه، سوالاتی بود که وزیر رفاه را بار دیگر به مجلس فراخواند.

سلامت نیوز : عدم هماهنگی بازنشستگی کارگران با دیگر اقشار و دریافت فرانشیز علاوه بر حق بیمه، سوالاتی بود که وزیر رفاه را بار دیگر به مجلس فراخواند.
به گزارش خبرآنلاین، صادق محصولی به منظور پاسخگویی به سوالات دوتن از نمایندگان ارومیه (نادرقاضی پور و جواد جهانگیرزاده) به خانه ملت آمده بود که با اعتراض به رویکرد مجلس مبنی بر اینکه امکان آخرین دفاع را به وزیر مورد سوال نمی​دهد، گفت: من چطور بعد از نماینده سوال کننده از خودم دفاع کنم؟ با این شیوه امکان پاسخگویی وزیر وجود ندارد و این انصاف نیست.

وزیر رفاه اعتراض دیگری را هم مطرح کرد و آن اینکه پس از پیگیری سوالات این دو نماینده قرار بر این شده است که اداره قوانین مجلس با بررسی قوانین موجود ببینند که رویکرد وزارت رفاه قانونی بوده است یا نه؟

او که مستندات خود برای دریافت فرانشیسم را قانونی می​خواند، ادامه داد: نمی​دانم نتیجه بررسی​های اداره قوانین چه بوده و اگر هنوز نتیجه​ای نداشته چرا این سوال در صحن علنی مطرح شده است؟

اگرچه محصولی همه رفتارهایش را قانونی خوانده و تاکید داشت که در چارچوب قوانین ابلاغی هیات دولت عمل کرده است، اما قاضی​پور نماینده ارومیه که نایب رئیس فراکسیون کارگری است، تاکید داشت که نباید علاوه بر دریافت حق بیمه و کسر آن از حقوق کارگران، بار دیگر از آن​ها فرانشیز گرفته شود.

وی خطاب به وزیر رفاه پرسید: آیا شما از خودت سوال نکردید که کارگران چطور با این همه تورم وگرانی و هزینه​هایی که به آنها تحمیا می کنید، زندگی کنند؟

محصولی یادآور شد که اعضای کمیسیون بهداشت و درمان هم با دریافت فرانشیز از بیماران موافقند و آن را در قانون برنامه پنجم نیز حذف نکرده​اند. اما قاضی پور با کنایه به وی گفت: گویا آقای وزیر، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان هم شده است! اعضای این کمیسیون که کارگر نیستند تا بدانند شب گرسنه خوابیدن یعنی چه؟

نهایتا وزیر رفاه تصمیم گیری را به اداره قوانین مجلس واگذار کرد و نماینده ارومیه هم با پذیرش این حکمیت، تاکید کرد: آقایان تامین اجتماعی حق ندارند فرانشیز را اجرا کنند تا نمایندگان تصمیم بگیرند که قانونی است یا نه؟

این نماینده آذری زبان  در پایان گفت: به احترام اینکه آقای وزیر همشهری بنده هستند، منتظر قانون می​مانم و از پاسخ​هایشان قانع می​شوم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha