وزیر آموزش و پرورش آمار بالای بزهکاری در میان دانش‌آموزان را قویا قبول ندارد. او معتقد است که کارشناسان «سی ساله‌«ای که در مورد وضعیت دانش‌آموزان معتاد و بزهکار در مدارس کشور اظهارنظر می‌کنند، بهتر است اول بروند نظام آموزشی در کشور را بشناسند بعد در این مورد سخت بگویند.

سلامت نیوز :حاجی بابایی رسما گفته است که « اگر این فرد ادعایش را ثابت کند شخصا در تلویزیون آن را اعلام می‌کنم.»

وزیر آموزش و پرورش آمار بالای بزهکاری در میان دانش‌آموزان را قویا قبول ندارد. او معتقد است که کارشناسان «سی ساله‌«ای که در مورد وضعیت دانش‌آموزان معتاد و بزهکار در مدارس کشور اظهارنظر می‌کنند، بهتر است اول بروند نظام آموزشی در کشور را بشناسند بعد در این مورد سخت بگویند.

وقتی دو روز پیش رئیس سازمان نظام مشاوره و روانشناسی اعلام کرده بیش از 50 درصد بزهکاران کانو‌ن‌های اصلاح و تربیت، بازماندگان از تحصیل دوره راهنمایی و اخراج شدگان این دوره‌اند و بعد از آن خبرآنلاین گزارشی در این مورد منتشر کرد، شاید کسی فکرش را نمی‌کرد حاجی بابایی از میان تمام انتقاداتی که در مورد عملکردش وجود دارد، نسبت به این آمار اعلام شده چنین واکنش تندی نشان بدهد.

دو روز پیش رئیس سازمان نظام مشاوره و روانشناسی همچنین گفت که 3درصد از جمعیت 18 میلیونی کودکان و نوجوانان کشور در مدرسه و تحت نظارت نظام آموزش و پرورش به سر نمی‌برند. اعلام این آمارها کافی بود تا امروز وزیر آموزش و پرورش در جواب خبرنگار واحد مرکزی خبر در مورد وضعیت اعتیاد و بزهکاری در مدارس، هرچه در دل داشت و تا به حال کمتر آن‌ها را به زبان آورده بود، بگوید.

او گفته است که « چندی پیش فردی در یکی از سایت های اینترنتی گفته بود بزهکاری در آموزش و پرورش افزایش یافته است که به شدت متعجب شدم و گفتم تماس بگیرند و از او بپرسند آمار و اسامی بزهکاران را ارائه کند و بگوید براساس کدام شاخص ها این آمار را ارائه کرده است.»

حاجی بابایی رسما گفته است که « اگر این فرد ادعایش را ثابت کند شخصا در تلویزیون آن را اعلام می‌کنم.»

حاجی بابایی اشاعه دادن خبرهای این‌چنینی را درست ندانسته و گفته که « برخی سخنان را نباید در جامعه مطرح کرد، بله، تفکرات انحرافی در همه جای کشور وجود دارد اما ادعا می‌شود که تفکرات انحرافی به مدارس حمله ور شده است؛ چرا اینها را اشاعه می‌دهند.»

او اشاعه دهندگان چنین خبرهایی را به کسانی که در سنگر جنگ نرم فعالیت می‌کنند تشبیه کرده و گفته است: « نظام سلطه جهانی علیه جمهوری اسلامی جنگ نرم به راه انداخته و مهمترین مرکز آن نیز مدرسه است. چه کسانی در این سنگر به شکل گمنام شبانه روز کار می‌کنند و غصه می خورند؟»

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرده کسی تا معلم نبوده باشد و در کلاس درس گچ به دست نگرفته باشد اگر 500 کتاب تربیتی هم نوشته باشد معلم نمی شود. چه کسی امروز می تواند این ادعا را رد کند که معلمان جزو دلسوزترین ، صادق ترین و وفادارترین انسان های جامعه به اسلام، قرآن، نظام ، امام راحل و مقام معظم رهبری هستند. کسانی که در عرصه های مختلف مانند فعالیت های صلح آمیز هسته ای افتخارآفرین می شوند از کجا برخاسته اند؟»

حاجی بابایی افزود: «چرا یکی از همین کارشناسان تربیتی یک بار هم بررسی نمی کنند که رشد و توسعه موفقیت های آموزش و پرورش در 32 سال گذشته با تلاش میلیون ها معلم دلسوز چه بوده است.»

او قبل از این هم آمار سه میلیون دانش آموز بازمانده از تحصیل و وجود رو به افزایش دانش آموزان معتاد در کشور را رد کرده و گفته بود که به هیچ وجه چنین آماری را قبول ندارد.
منبع:خبرآنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha