رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: محیط زیست از باغ وحش تهران به دلیل قصور و کوتاهی در انجام وظایف شکایت کرده و در حال حاضر به عنوان مجرم تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است.

 سلامت نیوز :رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: محیط زیست از باغ وحش تهران به دلیل قصور و کوتاهی در انجام وظایف شکایت کرده و در حال حاضر به عنوان مجرم تحت تعقیب قضایی قرار گرفته است.

به گزارش فارس محمد جواد محمدی‌زاده رئیس سازمان حفاظت محیط زیست درباره آخرین وضعیت باغ وحش ارم، گفت: متأسفانه باغ وحش‌ها در کشور ما یکی از مواردی است که سازمان محیط زیست و دستگاه‌های متولی دیگر مثل دامپزشکی مراقبت‌های لازم را نکردند.

وی در ادامه اظهار داشت: ظرف چند ماه گذشته دستورالعمل مفصل و آیین‌نامه‌های اجرایی درباره باغ وحش‌ها ابلاغ شده و تکالیفی برای مسئولان باغ‌وحش‌ها لحاظ کرده‌ایم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: در باغ وحش تهران مسئله اصلی بیماری بود که شایع شد و تقصیری که در تأمین غذای سالم داشت در حال حاضر به عنوان مجرم تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و سازمان محیط زیست از باغ وحش به دلیل قصور و ضعفی که در انجام وظایف قانونی خود داشته است شکایت کرده است.

وی گفت: تعدادی از باغ وحش ها از جمله باغ وحش تهران استانداردهای کافی را ندارند به طور نمونه یک شیر باید حداقل در فضایی به مساحت 50 متر نگهداری شود در حالی که 15 شیر را در فضایی 50 متری نگهداری می‌کردند و به دلیل عدم رعایت استاندارها حیوانات آزار می‌بینند.

محمدی‌زاده اعلام کرد: از 42 باغ وحش که وجود دارد 19 باغ وحش استاندارد است و خدمات دامپزشکی و اصول نگهداری را رعایت می‌کنند.

وی گفت: باغ‌وحش‌هایی که مشکل دارند تعطیل شدند و به تعدادی نیز فرصت داده شده تا مشکلات را رفع کنند. رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار داشت: تا زمانی که باغ وحش تهران رفع نقایص نکند تعطیل باقی می‌ماند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha