دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۷
کد خبر: 24971

متخصصان تغذیه تاكید كردند كه آنتی اكسیدانهای موجود در گردوی آمریكایی برای بهبود سلامت قلب مفید است.

سلامت نیوز :متخصصان تغذیه تاكید كردند كه آنتی اكسیدانهای موجود در گردوی آمریكایی برای بهبود سلامت قلب مفید است.

متخصصان دانشگاه لوما لیندا در یك تحقیق جدید تاكید كردند كه این آنتی اكسیدانها هم به سلامت قلب و هم به پیشگیری از بروز بیماری‌های قلبی كمك می‌كنند.

به گفته متخصصان، این گردو بومی منطقه آمریکای شمالی است و در گذشته منبع غذای مقوی برای سرخپوستان آمریکای جنوبی بوده است. در کشور آمریکا از آن در تهیه انواع کیک و نان استفاده می‌شود. گردوی آمریکایی منبع انواع ویتامین‌ها و مواد معدنی بویژه ویتامین‌های ب، آ، ای، کلسیم، فسفر، منیزیم، روی و پتاسیم است.

گردوی آمریكایی حاوی انواع مختلفی از آنتی اكسیدان ویتامین ای است كه «توكوفرول‌ها» نام دارند و همچنین حاوی تعداد زیادی از مواد فنولیك است كه بسیاری از آنها خواص آنتی اكسیدانی دارند.

به گزارش مجله آنلاین ساینس دیلی، این مغز گیاهی همچنین غنی از شكل خاصی از ویتامین ای موسوم به گاما توكوفرولها است.

متخصصان دریافتند وقتی گردوی آمریكایی مصرف شود مقدار كلسترول بد موجود در خون تا 33 درصد كاهش پیدا می‌كند.

به گزارش ایسنا، اداره دارو و مواد غذایی آمریکا اخیرا اعلام كرده است كه خوردن مقدار 1/5 اونس گردو در روز بعنوان یك رژیم كه چربی اشباع شده كمی‌ دارد، می‌تواند باعث كاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی شود.

گردو همچنین باعث تنظیم میزان كلسترول در افرادی می‌شود كه دیابت نوع دوم دارند. در بیماران دیابتی نوع دوم، افزودن روزانه یك اونس گردو در رژیم غذایی می‌تواند باعث بهبود اساسی در میزان كلسترول شود.

تحقیقات دیگر نیز نشان داده است كه خوردن گردو به عنوان رژیم كم چرب اصلاح شده، باعث كاهش میزان چربی دور قلب در بیماران دیابتی می‌شود كه این با كم كردن میزان چربی در رژیم غذایی به دست می‌آید.

این مطالعه در مجله تغذیه منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha