سلامت نیوز :نتایج یک تحقیق جدید نشان داده است كه مصرف بیشتر ویتامین د خطر ابتلا به چندین بیماری مهم از جمله سرطان سینه را کاهش می‌دهد.

 دکتر سدریک گارلند پروفسور خانواده و طب پیشگیری در دانشگاه کالیفرنیا دراین ‌باره تصریح کرد: ما دریافتیم مقدار مصرف روزانه این ویتامین برای بزرگسالان بین 4000 تا 8000 واحد بین‌المللی است تا بتواند خطر ابتلا به چندین بیماری شامل سرطان سینه، سرطان روده، ام اس و دیابت نوع اول را به میزان حداقل 50 درصد کاهش دهد.

به گزارش سایت اینترنتی هلت دی نیوز، این مطالعات با همکاری گروهی از متخصصان دانشکده پزشکی دانشگاه کریتون و نیز انستیتو پزشکی آکادمی ملی علوم امریکا صورت گرفته است.

بنا براین گزارش، ویتامین د برای رشد و نمو استخوان‌ها لازم است. این ویتامین در روغن ماهی، جگر، زرده تخم مرغ، پنیر و ماست به مقدار زیاد وجود دارد. در ضمن تابش مستقیم آفتاب بر روی پوست سبب تولید مقدار زیادی ویتامین د در بدن می‌شود.

به گفته پزشکان، دریافت ویتامین د و کلسیم باعث افزایش قدرت و هماهنگی عضلات در افراد کهنسال می‌شود. همچنین ویتامین د باعث پیشگیری از بروز بیماری‌هایی مانند راشیتیسم در کودکان، استئومالاسی در بزرگسالان و پوکی‌ استخوان در کهنسالی می‌شود. همچنین این ویتامین به رشد سلولها کمک زیادی می‌کند.

این تحقیق در مجله مطالعات ضد سرطانی منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha