دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۱
کد خبر: 24983
سلامت نیوز :یک متخصص تغذیه گفت: مصرف غذاهای چرب و شیرین در گروه‌هایی كه وضع اقتصادی مناسبی ندارند، زیاد است.

دكتر محمد صفریان در گفت‌وگو با  ایسنا ، مصرف غذاهای چرب و شیرین را یكی از عادات نامناسب غذایی شایع دانست و گفت: این امر در بین گروه‌هایی كه وضع اقتصادی مناسبی ندارند زیاد است و به همین دلیل مشكل چاقی و ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در این گروه بسیار شایع است.

وی تصریح كرد: حذف وعده‌های غذایی مثل شام و صبحانه عادت نامناسب غذایی دیگری است كه در بین قشر تحصیلكرده و قشر مرفه شایع است.

وی ادامه داد: رژیم‌های غذایی خودسرانه از رفتارهای تغذیه‌ای نامناسبی است كه در جوامع رواج یافته است و به خصوص افرادی این نوع رژیم‌ها را برای كودكان تجویز می‌كنند.

دكتر صفریان خاطرنشان كرد: بی‌نظمی غذایی و مصرف وعده‌های غذایی در زمان‌ نامناسب مشكلات تغذیه‌ای زیادی را به همراه دارد.

وی افزود: پرخوری و كم‌ خوری نیز خود مشكلاتی را به همراه دارد و در كودكان باعث ایجاد اختلال رشد می‌شود.

استادیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینكه رفتارهای تند مادران در خصوص مصرف تنقلات كودكان در خانواده‌ها بسیار شایع است، افزود: این رفتار نامناسب كه در سنین یک تا سه سالگی بر روی كودك اعمال می‌شود تا سال‌ها اثرات نامناسب تغذیه‌ای در كودكان بر جای می‌گذارد و این امری است كه ما هر روز شاهد آن بوده و با آن مواجه هستیم.

وی با اشاره به اینكه برخوردهای قهرآمیز و خشونت‌آمیز منجر به بروز رفتارهای معكوس در كودكان می‌شود، گفت: باید به طور غیرمستقیم كودكان را از مصرف تنقلات دور كرده و با رفتارهای معقولانه، این خوراكی‌ها را با خوراكی‌های سالم و مناسب جایگزین نماییم.

صفریان همچنین گفت: زمان غذا خوردن نباید كمتر از 20 دقیقه باشد و تند غذا خوردن مشكلات گوارشی و سلامتی ایجاد می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha