دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۴۲
کد خبر: 24984
سلامت نیوز :یک متخصص و جراح چشم با اشاره به انواع عیوب انکساری چشم مانند آستیگمات و دوربینی، اظهار کرد: وجود این اختلالات در صورت مطالعه و انجام کارهای ظریف مانند گلدوزی، معمولا سردرد به همراه دارد.

دکتر علیرضا کشتکار جعفری رییس بخش استرابیسم بیمارستان فارابی در گفت وگو با  ایسنا ، اظهار داشت: اصولا سردرد علل مختلفی دارد که یکی از این عوامل مربوط به مشکلات بینایی است و در کنار بررسی چشم موارد دیگر نیز نیاز به پیگیری دارد.

این متخصص چشم در ادامه انحرافات نهفته را از دیگر علل چشمی باعث سردرد دانست و گفت: بعضی افراد در ظاهر لوچی ندارند ولی این انحراف به طور نهفته در چشم آنها وجود دارد و به دنبال مطالعه، موجب درد چشم و در نهایت سردرد می‌شود.

دکتر جعفری افزود: بالا بودن حاد فشار داخل چشم نیز در بعضی مواقع باعث درد چشم، تهوع و سردرد می‌شود، همچنین کارهای چشمی نزدیک و دقیق برای بیمارانی که زمینه سردردهای میگرنی دارند حمله سردرد را به همراه دارد و این بیماران باید توسط متخصص اعصاب تحت درمان قرار گیرند.

وی با بیان این که معمولا فرد با شماره‌های پایین چشم دچار سردرد نمی‌شود، خاطرنشان کرد: واکنش افراد نسبت به شدت بیماری‌ها متفاوت است و بعضی مواقع بیماری که اختلال انکساری متوسط رو به بالا دارد دچار سردرد نمی‌شود در حالی که فردی با آستیگماتیسم در حد کم سردرد دارد و به همین خاطر معاینات روتین چشم پزشکی برای همه افراد توصیه می‌شود.

وی در پایان گفت: کودکان خیلی سریع با عینک زدن کنار می‌آیند ولی برای بزرگسالان که در روزهای اول استفاده از عینک به سردرد دچار می‌شوند، توصیه می‌شود ابتدا در خانه و در زمان استراحت عینک بزنند و به تدریج میزان آن را افزایش دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha