طبق نتایج چندین مطالعه، رژیم غذایی حاوی پروتئین بیشتر از ۱۵ درصد کالری عادی موجب ایجاد احساس سیری بیشتر شده و به حفظ عضلات به هنگام از دست دادن چربی کمک می کند.

مصرف بالای پروتئین به احساس سیری کمک می کند

سلامت نیوز:طبق نتایج چندین مطالعه، رژیم غذایی حاوی پروتئین بیشتر از ۱۵ درصد کالری عادی موجب ایجاد احساس سیری بیشتر شده و به حفظ عضلات به هنگام از دست دادن چربی کمک می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، افرادی که در رژیم غذایی شان پروتئین بیشتری مصرف می کنند، غالبا احساس سیری بیشتری در طول روز دارند، بهتر قادر به کنترل اشتهایشان هستند و کمتر تمایلی به غذاخوردن در شب دارند. سایر فواید این نوع رژیم غذایی، کاهش کلسترول، تری گلیسیرید و فشارخون است.

محققان توصیه می کنند به منظور گنجاندن پروتئین بیشتر در رژیم غذایی، وعده صبحانه تان را با مصرف تخم مرغ، ماهی دودی یا ماست یونانی آغاز کنید. این شیوه موجب می شود به هنگام از دست دادن چربی در زمان لاغری، ماهیچه هایتان را حفظ کنید. از سوی دیگر انجام ورزش های استقامتی به حفظ مقاومت عضلات کمک می کند.

از بهترین منابع پروتئین می توان به ماهی های چرب سرشار از امگا۳، صدف، مرغ بی پوست، گوشت کم چرب، لوبیا و عدس، و لبنیات کم چرب یا پرچرب اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha