سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۱

تیر 97، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران طی انعقاد تفاهمنامه‌ای با کمیته امداد امام خمینی(ره) تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال در مقابل اخذ یک ضامن معتبر به معرفی‌شوندگان این نهاد تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند.

پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان

سلامت نیوز:تیر 97، بانک قرض‌الحسنه مهر ایران طی انعقاد تفاهمنامه‌ای با کمیته امداد امام خمینی(ره) تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال در مقابل اخذ یک ضامن معتبر به معرفی‌شوندگان این نهاد تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند.

 

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ، بنا بر اعلام بانک قرض‌الحسنه مهر ایران، با توافقات صورت گرفته میان بانک و کمیته امداد به منظور تسهیل و تسریع در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان واقعی جامعه، هیات مدیره بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در جلسه‌ای پرداخت وام در مقابل اخذ تنها یک ضامن معتبر را تصویب کرد. این اقدام بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای توجه به اقشار آسیب‌پذیر و کم‌توان جامعه و با هدف تلاش برای توانمندسازی نیازمندان صورت پذیرفت.

پیش از این تمامی متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه بر اساس مصوبات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران برای دریافت وام بیش از ۱۰ میلیون تومان نیازمند ارائه دو ضامن معتبر بود. البته با همکاری‌های دوجانبه میان بانک قرض‌الحسنه مهر ایران و کمیته امداد امام خمینی(ره) معرفی‌نامه و تضامین لازم برای جلوگیری از رشد مطالبات بانکی توسط این نهاد مردمی مبادله می‌شود.

بر همین اساس، معرفی‌شوندگان متقاضی تسهیلات قرض‌الحسنه از سوی کمیته امداد می‌توانند با ارائه مدارک لازم به شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال وام قرض‌الحسنه در مقابل یک ضمانت معتبر دریافت کنند. بانک قرض‌الحسنه مهر ایران امسال نیز همانند سال گذشته اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریالی برای پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد به مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) اختصاص داده است.

۸۰۰خانوار پشت‌نوبت دریافت خدمات بهزیستی

تیر 97، رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: براساس مصوبه مجلس و تاکید دولت از سال گذشته پرداختی مستمری‌بگیران بهزیستی و کمیته امداد افزایش یافته و در کنار آن با پرداخت منابع اعتباری مورد نیاز نسبت به پوشش بیمه‌ای جامعه هدف بهزیستی و جذب تدریجی ۸۰۰ نفر خانوار پشت نوبت دریافت خدمات بهزیستی اقدامات مناسبی انجام شده است.

انوشیروان محسنی‌بندپی بیان کرد: براساس مصوبه اخیر هیات دولت افزایش ۱۴ درصدی مبلغ مستمری معلولان و مددجویان بهزیستی اعمال خواهد شد و در کنار آن ما از ساخت مسکن برای خانواده‌های دارای دو معلول با پرداخت ۳۰ میلیون تومان کمک بلاعوض حمایت می‌کنیم.

کاهش 15 درصدی افراد تحت پوشش

اسفند 96، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: در سال ۹۶ یکی از اقدامات مهم مجلس در تصویب بودجه که در تاریخ کمیته امداد بی‌نظیر بود، تبصره ۱۴ است. پرویز فتاح افزود: در این مصوبه بودجه چهار هزار میلیارد تومانی با طرح مجلس برای خانواده‌های تحت پوشش و بهزیستی لحاظ شد.

او اظهار کرد: دولت نیز انگیزه لازم را داشت و این مصوبه را از ابتدای فروردین سال 96 اجرا کرد. در نتیجه پرداختی ما به عنوان مستمری ماهانه به بیش از سه برابر رسید. فتاح عنوان کرد: این قانون و مصوبه را دولت از فروردین 96 به درستی و با دقت اجرا کرده است و از دی 96 هم اجرای آن را به صورت مستمری به کمیته امداد سپرده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) بیان کرد: اقدام بعدی مجلس که با همکاری دولت در حمایت از افراد تحت پوشش بی سابقه بود تبصره ۱۶ است؛ براساس این تبصره در سال گذشته در بودجه ۹۶ مبلغ سه هزار میلیارد تومان برای اشتغال لحاظ شده است که در این میان دو هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان نیز سهم کمیته امداد بوده است. این امر نشان‌دهنده همراهی بانک‌ها و دولت است.

او ادامه داد: اتفاق مهم دیگری که جای تقدیر دارد بودجه ۹۷ است، به طوری که تبصره ۱۴ را با مصوبه و عنایت دولت از چهار هزار به هفت هزار میلیارد تومان ارتقا داده است. او اظهار کرد: این بودجه در سال ۹۷ بالاترین رشد را نشان می‌دهد که به اتفاق آرا تصویب شد. در این باره به ماده ۷۹ برنامه ششم استناد کردیم، یعنی در اختیار کمیته امداد و بهزستی با نظر دولت و سازمان مدیریت قرار می‌گیرد و به صورت مستمری عمل می‌شود.

فتاح عنوان کرد: اگر به درستی مصوبه را اجرا کنیم براساس ماده ۷۹ هر سال مستمری بهزیستی و امداد نسبت به تورم باید افزایش یابد، یعنی ۱۰ درصد به مستمری ۹۶ باید اضافه شود و آن چهار هزار، چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان می‌شود. او بیان کرد: با این روال مبلغ دو هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان می‌ماند که بین کمیته و بهزیستی تقسیم می‌شود. توافق ما با وزارت رفاه و تامین اجتماعی این است که افراد پشت نوبت نمانند و افرادی که پشت نوبت هستند در سال ۹۷ همه می‌توانند تحت پوشش قرار بگیرند.

فتاح عنوان کرد: طی سال‌های اخیر ۱۵ درصد از افراد تحت پوشش کاهش یافته است. سال 94 به سازمان هدفمندی یک میلیون و ۷۴۰ هزار خانواده تحت پوشش را گزارش دادیم و سال گذشته یک میلیون و ۵۱۰ هزار خانواده آمار است که ۲۳۰ هزار خانواده یعنی ۱۵ درصد کاهش یافته است. او گفت: برنامه توانمندسازی اشتغال این رقم را کاهش داده است. خوشبختانه معوقات افراد تحت پوشش بانکی اعضای کمیته امداد کم است و ۱۰۰ درصد برمی‌گردد. زیرا جامعه هدف ما خوش حساب است.

افزایش مستمری‌ها انگیزه مراجعه به کمیته امداد

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) ادامه داد: سال گذشته مراجعات ما افزایش یافته اما این به معنای افزایش فقر نیست؛ همه رویدادها باید به درستی تحلیل شود. مراجعه زیاد مردم به کمیته امداد به معنای توسعه فقر نیست؛ افزایش مستمری ممکن است در مراجعات انگیزش ایجاد کرده باشد. بنابراین بخشی از مراجعات طبیعی است.

او ادامه داد: توسعه اقتصادی موجب کاهش مراجعات می‌شود؛ اعتیاد، بیکاری و حاشیه‌نشینی و طلاق عوامل خارج از امداد دارد و می‌تواند کنترل شود. فتاح عنوان کرد: خوشبختانه هزینه‌ها را کنترل کرده‌ایم، هزینه‌های امداد ۲۰ درصد کاهش یافته است و در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha