سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵
کد خبر: 249916

یک مطالعه جدید- که توسط محققان دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا انجام شده است – نشان می دهد که غذاهای رایج می توانند موجب افزایش قند خون در افراد سالم نیز شوند. میزان قند خون ممکن است حتی در افراد سالم در طول روز به میزان دیابت و پیش دیابت افزایش پیدا کند.

مراقب سطح قند خون طبیعی هم باشید

سلامت نیوز: یک مطالعه جدید- که توسط محققان دانشگاه استنفورد در کالیفرنیا انجام شده است – نشان می دهد که غذاهای رایج می توانند موجب افزایش قند خون در افراد سالم نیز شوند. میزان قند خون ممکن است حتی در افراد سالم در طول روز به میزان دیابت و پیش دیابت افزایش پیدا کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، مشخصه این بیماری متابولیک سطح قند خون غیرطبیعی است. برای اندازه گیری این سطوح پزشکان از دو روش اصلی استفاده می کنند: آنها نمونه های قند خون ناشتا را دریافت می کنند که آنها را از سطح قند خون در آن نقطه مشخص می کند؛ یا سطح هموگلوبین گلیکوز (HbA1C) را اندازه گیری می کنند.

تست هموگلوبین گلیکوز شده به طور معمول برای تشخیص دیابت مورد استفاده قرار می گیرد و به میزان متوسط به قند خون طی یک دوره ۳ ماهه بستگی دارد.

محققان برای نظارت بر نوسانات قند خون روزانه افراد سالخورده را مورد مطالعه قرار دادند. آنها بعد از یک وعده غذا تغییرات قند خون آنها را بررسی کردند و متوجه شدند که چگونه این الگوها بین افراد مختلفی که غذای مشابهی دارند متفاوت است. آنها همچنین، مقاومت انسولین بدن تمام بدن بیماران را مطالعه کردند.

محققان بر اساس الگوهای تغییرات قند خون شرکت کنندگان را به سه گروه مختلف  تقسیم بندی کردند.

    تغییرپذیری کم

۲٫تغییرات شدید

۳٫تغییرات متوسط

یافته های آنها نشان داد که تنظیم غلظت گلوکز، به عنوان مشخص شده توسط [نظارت مستمر گلوکز]، شایع تر و ناهمگن تر از گذشته است و می تواند افراد مبتلا به نوروگلیسمی را با اندازه گیری های استاندارد تحت تاثیر قرار دهد.

علاوه بر این، مشخص شد که غذاهای رایج مانند دانه های ذرت باعث افزایش شدید قند خون در اکثر افراد حتی با قند خون طبیعی می شود.

منبع: www.medicalnewstoday.com


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha