سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱
کد خبر: 249920

سرهنگ کاظمی گفت: یکی از شگرد‌های کلاهبرداری از کاربران در فضای مجازی مشاوره‌های افراد رمال در جهت کسب منافع مالی است.

دعای باز کردن بخت؛ شگرد جدید کلاهبرداران!

سلامت نیوز: سرهنگ کاظمی گفت: یکی از شگرد‌های کلاهبرداری از کاربران در فضای مجازی مشاوره‌های افراد رمال در جهت کسب منافع مالی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ تورج کاظمی رئیس پلیس فتا تهران بزرگ اظهار کرد: یکی از شگرد‌های کلاهبرداری از کاربران در فضای مجازی مشاوره‌های افراد رمال و فالگیر در جهت نیل به کلاهبرداری و کسب منافع مالی است.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: این گونه از مجرمان سایبری با تشکیل گروه و کانال در شبکه‌های اجتماعی موبایلی و تبلیغات فریبنده درصدد جذب مخاطبان خاص خود بوده و به دنبال شکار کاربران دارای مشکلات خانوادگی و روحی روانی می‌شوند.

وی در ادامه افزود: افراد رمال در این فضا با فروش انواع لوازم دعانویسی و جادوگری اقدام به تحصیل مال و کلاهبرداری از قربانیان خود کرده سپس با طرح عناوین (دعای ویژه بیماری، دعای باز کردن بخت) اقدام به اخذ مبالغ هنگفت و فروش لوازم جادو گری به کاربران متقاضی و مخاطبان خود می‌کنند.

رئیس پلیس فتا تهران بزرگ گفت: بر اساس قانون، هر گونه اقدام به رمالی، جن گیری و فال گیری جرم است و فردی که از این طریق مردم را در اثر عدم آگاهی فریب دهد و این کار را کسب و پیشه خود قرار دهد و پولی از این بابت بگیرد؛ طبق قانون، مجازات کلاهبردار را خواهد داشت که حبس از یک تا ۷ سال و جزای نقدی خواهد بود.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha