دوشنبه ۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۲
کد خبر: 24994
سلامت نیوز :عضو هیات مدیره انجمن علمی تخصصی باروری وناباروری کشور گفت : درمان ناباروری مردان مشکل تر از زنان است و این مختص ایران نیست و در تمام دنیا وجود دارد.
 دکتر منصوره موحدین در آستانه برگزاری دومین کنگره بین المللی و هفدهمین کنگره سراسری باروری و ناباروری ایران در گفت و گو با ایرنا افزود : زنانی که مشکل ناباروری دارند ممکن است با دارو درمان شوند ولی این امر برای مردان کمی سخت تر است و درمان آنها باید با شیوه های کمک باروری صورت گیرد.
وی در عین حال درصد موفقیت برای باروری در زوج های ایرانی را حدود 30 تا 40 درصد دانست و گفت : این میزان همپای کشورهای اروپایی و آمریکا است .
این استاد دانشگاه تربیت مدرس به احتمال چند قلو زایی با روش آی .وی .اف (IVF ) اشاره کرد و گفت : از آنجا که بیش از یک جنین به رحم مادر منتقل می شود، احتمال چند قلو زایی وجود دارد اما تلاش می کنیم که حداکثر ، جنین ها دو قلو باشند .
موحدین در مورد تعیین جنسیت جنین گفت : خوشبختانه برای تعیین جنسیت جنین امکانات و توانایی های لازم در ایران وجود دارد که این موضوع برای افراد خاصی در نظر گرفته می شود .
وی افزود : به عنوان نمونه برخی زوج ها ممکن است در خانواده آنها در یک جنس ( پسر یا دختر ) یک بیماری خاص وجود داشته باشند به طور مثال بیماری هموفیلی در پسران یک خانواده از جمله آنها است . در این گونه موارد با روش های ویژه ای می توان جنسیت جنین را تبدیل به دختر کرد تا مشکل هموفیلی در جنینی که ممکن است پسر باشد ، ایجاد نشود .
وی در عین حال اظهارداشت: در زمان حاضر با تکنیک های خاصی می توان حتی مشکل ژنتیکی در خصوص بیماری را از یک جنین برطرف کرد و آن جنین به صورت سالم به دنیا بیاید .
دومین کنگره بین المللی و هفدهمین کنگره سراسری باروری و ناباروری ایران در روز های 11 تا 13 اسفند ماه امسال در محل تالار رایزن تهران برگزار می شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha