در حال حاضر با پیشرفت‌های متخصصان كشور سالانه 400 عمل تنگی مادرزدای لگنچه در كشور صورت پذیرفته و در حال حاضر 80 درصد سرطان‌های كلیه كشور بدون جراحی درمان می‌شود

سلامت نیوز : در حال حاضر با پیشرفت‌های متخصصان كشور سالانه 400 عمل تنگی مادرزدای لگنچه در كشور صورت پذیرفته و در حال حاضر 80 درصد سرطان‌های كلیه كشور بدون جراحی درمان می‌شود.
به گزارش وب دا دكتر ناصر سیم‌فروش رئیس قطب اورولوژی ایران در چهارمین كنگره انجمن اندویورولوژی و یورولاپاروسكوپی ایران گفت: براساس اعلام مراكز علمی اورولوژی جهان، ایران به دلیل گسترش و پیشرفت‌های بسیار در حوزه پیوند كلیه تنها كشوری در جهان محسوب می‌شود كه لیست انتظار پیوند كلیه ندارد.
وی افزود: عمل لاپارسكوپی كلیه از طریق یك سوراخ كوچك صورت می‌پذیرد كه ناراحتی كمتری را برای بیمار دارد و از نظر زیبایی نیز برای قشر جوان عملی بسیار مهم و در ارجحیت قرار می‌گیرد.
وی با اشاره به این مطلب كه انجام بیش از پنج‌ هزار عمل لاپارسكوپی در ایران، كشورمان را در منطقه به رتبه نخست رسانده است، گفت:‌ ایران در حال حاضر براساس اعلام مراكز علمی و پزشكی اورولوژی جهان تنها كشوری محسوب می‌شود كه لیست انتظار پیوند كلیه ندارد در حالی كه 30 سال گذشته بیماران پیوند كلیه باید با هزینه بسیار بالای 100 هزار دلار به خارج اعزام می‌شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha