سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 25011

استفاده از كلاه ایمنی احتمال مرگ را 40 درصد و احتمال آسیب شدید وارده به سر را تا 70 درصد كم می كند و از جمله محافظ های مهم در حوادث ترافیكی راكبین و ترك سواران وسایط نقلیه دوچرخ است

سلامت نیوز : استفاده از كلاه ایمنی احتمال مرگ را 40 درصد و احتمال آسیب شدید وارده به سر را تا 70 درصد كم می كند و از جمله محافظ های مهم در حوادث ترافیكی راكبین و ترك سواران وسایط نقلیه دوچرخ است.
 
دكتر مشیانه حدادی رییس اداره پیشگیری از حوادث وزارت بهداشت،‌درمان وآموزش پزشكی در گفت گو با خبرنگار وب دا، با اشاره به این كه موتورسواران و ترك سواران، در مجموع 2/43 درصد مصدومین حوادث  خدمت گیرنده در مراكز درمانی كشور را تشكیل می دهند، اظهار داشت: آسیب پذیرترین گروه سنی به ترتیب گروه سنی 20 تا 24 سال و سپس 15 تا 19 سال، 25تا 29 سال و سپس 30 تا 34 سال است.
وی رعایت حق تقدم را برای موتورسواران ضروری دانست و گفت: موتور سواران علاوه بر احترام به قوانین عبور و مرور و پرهیز از سرعت و سبقت غیرمجاز و استفاده از كلاه ایمنی باید حق تقدم را رعایت كنند زیرا موتورسواران، در حواث ترافیكی به شدت آسیب پذیرند. همچنین آنان باید از سوار كردن كودك در ترك موتور، جدا اجتناب كنند.
به گفته دكتر حدادی، در حال حاضر سرعت غیر مجاز، رانندگی حین مصرف مشروبات الكی و عدم استفاده از وسایل محافظ كننده شخصی از جمله كلاه ایمنی، كمربند ایمنی و صندلی مخصوص كودك از مهمترین ریسك فاكتورهای حوادث ترافیكی در جهان است.
وی در ادامه تاكید كرد: كلاه ایمنی احتمال مرگ را 40 درصد و احتمال آسیب شدید وارده به سر را تا 70 درصد كم می كند و از جمله محافظ های مهم در حوادث ترافیكی، راكبین و ترك سواران وسایط نقلیه دوچرخ است.
رییس اداره پیشگیری از حوادث گفت: صندلی مخصوص كودك نیز احتمال مرگ و میر شیرخوار را تا 70 درصد و احتمال مرگ كودكان را 54 تا 80 درصد كم می كند و امروزه از حالت یك وسیله لوكس به مداخله ای موثر جهت حفظ ایمنی سرنشینان كودك تبدیل شده است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha