كارشناس بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت: وضعیت استان در خصوص بهداشت محیط در جایگاه مناسبی نسبت به كشور قرار دارد و تنها چالش آن بحث فاضلاب و آبیاری سبزی‌ها با فاضلاب است

سلامت نیوز : كارشناس بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خراسان رضوی گفت: وضعیت استان در خصوص بهداشت محیط در جایگاه مناسبی نسبت به كشور قرار دارد و تنها چالش آن بحث فاضلاب و آبیاری سبزی‌ها با فاضلاب است.

دکتر یوسف‌علی پزشك، در گفت‌وگو با ایسنا  با اشاره به اینكه بهداشت مراكز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی از مهمترین شاخص‌های بهداشت محیط است، افزود: تعداد مراكز بهداشتی و بهسازی شده در استان به 94 درصد و در كشور به 91.3 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: این شاخص در خصوص شاغلانی كه كارت معاینه پزشكی دارند، در استان 84.1 درصد و در كشور 83.4 درصد است.

پزشك به عملكرد بهداشت محیط مرکز بهداشت استان در 6 ماهه اول سال 89 اشاره و خاطرنشان كرد: در 124 هزار و 683 بازدید از مراكز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی 7680 متخلف به مراجع قضایی معرفی شدند.

وی ادامه داد: در این بازدیدها 135 تن موادغذایی تاریخ گذشته یا فاسد معدوم شدند.

وی عنوان كرد: در این راستا 249 هزار و 235 مورد كلرسنجی برای كنترل كیفیت و 7570 نمونه‌برداری آزمایش‌های میكروبی آب آشامیدنی انجام شد.

كارشناس بهداشت محیط و حرفه‌ای مرکز بهداشت خراسان رضوی خاطرنشان كرد: در این راستا به 750 شكایت تلفنی رسیدگی شده است.

وی اعلام كرد: شهروندان می‌توانند با شماره‌های 09678 و 8456494 كه به صورت شبانه‌روزی آمادگی دریافت گزارشهای مردمی از وضعیت بهداشت محیط، موادغذایی و آب را دارد، تماس برقرار كنند.

پزشک با اشاره به 11 اسفند، روز ملی بهداشت محیط اضافه كرد: حساسیت‌زایی برای سازمان‌های ذ‌ی‌ربط نسبت به بهداشت محیط، زیباسازی شهر و همچنین سالم‌سازی مشهد از اهداف روز ملی بهداشت محیط است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha