سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۴
کد خبر: 25018
سلامت نیوز :با افزایش سن افراد،کاهش دید،آب مروارید،آب سیاه و سایر بیماری های مربوط به چشم بروز پیدا می کنند؛به طوری که افراد کهنسال باید بیشتر مراقب چشم خود باشند.
دکتر هرمز شمس،استاد دانشگاه تهران و چشم پزشک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت:بسیاری از بیماری های مربوط به چشم، در سنین بالا بروز پیدا می کنند و در افراد مسن، هرچه سن بالاتر می رود، بیماری های چشمی بیشتر می شوند.

وی در ادامه افزود:بیماری آب مروارید،معمولا از سنین 50 تا 60 سالگی شروع شده و تا پایان عمر گاهی ادامه دارد،اما به راحتی قابل درمان است و با جراحی و یا استفاده از لنز،بهبود و درمان می یابد.

این پزشک متخصص، به بیماری نقطه زرد که در افراد مسن بیشتر دیده می شود، اشاره کرد و افزود: بیماری نقطه زرد، بیشتر وراثتی است و در اثر تورم در نقطه زرد تشکیل شده و موجب کاهش دید می گردد و با لیزر و یا تزریق دارو در چشم، بهبود پیدا می کند.

دکتر شمس،آب سیاه را از دیگر بیماری های چشم مربوط به دوره کهنسالی برشمرد و این بیماری را موروثی دانست.

وی در ادامه،دیابت را عامل ایجاد بیماری های چشمی در سنین بالا بیان کرد و افزود:عوارض چشمی و کلیوی در افراد مسن مبتلا به دیابت،بیشتر دیده می شود.

این استاد دانشگاه تصریح کرد:چنانچه مبتلایان به دیابت،قند خون خود را مرتبا کنترل کنند و با چشم پزشک خود مشاوره های لازم را داشته باشند،می توانند از ابتلا به این امراض پیشگیری کنند.

دکتر شمس،پیرچشمی را از دیگر بیماری های مربوط به چشم دانست و گفت:این بیماری بعد از سنین 40 یا 42 سالگی شروع شده و قدرت تطابق چشم افراد کم می شود،به طوری که این افراد باید برای مطالعه نزدیک از عینک استفاده کنند و هرچه سن افزایش می یابد،نمره عینک آنها به علت ابتلا به این بیماری بالاتر می رود و در سنین پیری هم اوج می گیرد.

وی در پایان،استفاده از ویتامین ها و مکمل ها و تغذیه مفید و مناسب را برای پیشگیری و بهبود برخی از این بیماری ها در دوران کهنسالی،موثر برشمرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha