مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه دمای هوای تهران در دو روز آینده بین 38 تا 39 درجه سانتیگراد خواهد بود، از احتمال وقوع سیلاب در مناطق کوهستانی شمالی غرب کشور خبر داد.

دمای هوای پایتخت به 39 درجه می‌رسد/ احتمال وقوع سیلاب در شمال غرب کشور

سلامت نیوز:مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه دمای هوای تهران در دو روز آینده بین 38 تا 39 درجه سانتیگراد خواهد بود، از احتمال وقوع سیلاب در مناطق کوهستانی شمالی غرب کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،احد وظیفه در مورد آخرین وضعیت هواشناسی کشور اظهار کرد: امروز و فردا ۱۳ و ۱۴ مرداد ماه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود که در مناطق کوهستانی باعث وقوع سیلاب خواهد شد.

به گفته وظیفه، از فردا یکشنبه ۱۴ مرداد ماه با تغییر جهت وزش باد و تقویت جریان‌های شمالی روی دریای خزر، کاهش نسبی دما در سواحل پیش‌بینی می‌شود، همچنین دریای خزر مواج خواهد شد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ادامه داد: طی سه روز آینده در استان‌های اردیبل، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی واقع در شمال تهران و سمنان و از روز یکشنبه به تدریج در خراسان شمالی رگبار، رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.

وظیفه تاکید کرد: بعد از ظهر امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ مرداد ماه) در ارتفاعات سیستان‌ و بلوچستان و جنوب کرمان، شمال و شرق هرمزگان در ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی در استان فارس افزایش ابر، وقوع رگبار و رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.همچنین طی سه روز آینده برای نوار شرق کشور وزش باد شدید و گرد و خاک به خصوص در منطقه زابل باعث کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد.

این کارشناس سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای پایتخت نیز تصریح کرد: آسمان تهران فردا و پس فردا (۱۴ و ۱۵ مرداد ماه) صاف تا قسمتی ابری و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران طی این دو روز ۳۹ و ۲۸ درجه سانتیگراد و ۳۸ و ۲۸ درجه سانتی‌گراد خواهد بود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha