مدیر کل دفتر توانمند سازی معاونت پرستاری از موافقت تشکیل 4 انجمن علمی - پرستاری خبر داد و گفت: با تشکیل این انجمن‌ها گشایشی در فعالیت های علمی و پژوهشی پرستاری صورت می‌گیرد.

موافقت با تشکیل 4 انجمن علمی - پرستاری

سلامت نیوز:مدیر کل دفتر توانمند سازی معاونت پرستاری از موافقت تشکیل 4 انجمن علمی - پرستاری خبر داد و گفت: با تشکیل این انجمن‌ها گشایشی در فعالیت های علمی و پژوهشی پرستاری صورت می‌گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،علی دادگری در ارتباط با موافقت با تشکیل 4 انجمن علمی پرستاری اظهارداشت: انجمن «علمی سلامت جامعه و سالمندان»، «انجمن علمی مراقبت پرستاری بزرگسالان»، انجمن «علمی مدیریت پرستاری»وانجمن «علمی مراقبت پرستاری کودکان و نوزادان» 4 انجمنی هستند که با تشکیل آنها موافق به عمل آمد.

مدیر کل دفتر توانمند سازی ارتقا و بهره وری سرمایه های انسانی معاونت پرستاری، افزود: به زودی جلسات هماهنگی و توجیهی هیأت موسس این انجمن ها تشکیل و آیین نامه مربوطه آن در اختیارهیات موسس قرار می‌گیرد.

وی گفت: تأسیس انجمن‌های گروه پزشکی به سال 1320 برمی‌گردد که نخستین انجمن پزشکی تاسیس شده در سال 1340 انتشار نشریات پزشکی را آغاز کرد.

دادگری با بیان اینکه شورای عالی انقلاب فرهنگی در سال 1370 مجوز تاسیس انجمن های پزشکی را به وزارت بهداشت محول کرد، افزود: انجمن علمی پرستاری ایران در سال 1382 و انجمن پرستاری قلب ایران در سال 1383 تنها انجمن های علمی پرستاری هستند که تا کنون فعالیت دارند.

مدیر کل دفتر توانمند سازی ارتقا و بهره وری سرمایه های انسانی معاونت پرستاری ابراز امیدواری کرد که با تشکیل 4 انجمن جدید گشایشی در فعالیت های علمی و پژوهشی پرستاری صورت گیرد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha