سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۷
کد خبر: 25021
سلامت نیوز :امروزه شایع‌ترین عارضه اورولوژی در ایران و جهان سنگ كلیه است و در ایران نیز این آمار 37 درصد را نشان می‌دهد.

رییس مركز تحقیقات كلیه و مجاری ادراری دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با اشاره به عوارض و بیماری‌های اورولوژی از جمله بیماری‌های پروستات و سرطان‌ها افزود:‌ در نتیجه تحقیقات چهار ساله در مركز تحقیقات اورولوژی ایران در زمینه سنگ كلیه كه قدمت معالجه و درمان آن چهار هزار سال است زمینه‌های پیشگیری از این عارضه در این مركز گردآوری شده است.

دكتر عباس بصیری با بیان این كه 60 درصد سنگ‌ كلیه‌ها برگشت‌پذیر بوده و درمان آن نیز بسیار هزینه ‌بر است، گفت: پیشگیری مهم‌ترین و مؤثرترین روش در بیماری سنگ كلیه محسوب می‌شود كه در این راستا باید افراد در رژیم غذایی خود به خصوص مصرف آب زیاد كه باعث سنگ كلیه می‌شوند موارد پیشگیری را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

وی با اشاره به این كه در حال حاضر با انجام عمل‌های جراحی به روش لاپارسكوپی تنها پنج درصد عمل جراحی سنگ كلیه و دیگر عارضه‌های كلیوی در حوزه اورولوژی توسط جراحی باز انجام می‌شود، تصریح كرد: در حال حاضر با انجام پنج هزار و 700 عمل لاپارسكوپی در مركز تحقیقات اورولوژی ایران و 32 هزار عمل آندوسكوپی در حال حاضر در تمام كشور این چرخه  درمانی با حضور فوق‌‌تخصصان اورولوژی كشورمان صورت می‌پذیرد.

دكتر بصیری افزود: عمل لاپارسكوپی، درمانی غیرتهاجمی محسوب می‌شود و در حال حاضر نیز روش‌های ترمیمی دیگری در جهان از جمله عمل‌های روباتیك در حال انجام است ولی در ایران به دلیل هزینه‌های بالای این نوع جراحی‌ها صورت نمی‌پذیرد و متخصصان كشورمان بیشتر با تكنیك‌های پزشكی بومی بیماران را معالجه می‌كنند كه نتایج بهتری را نیز به همراه دارد.

وی با اشاره به اهمیت روز سلامت مردان  اشاره كرد و گفت: از جمله بیماری‌های شایع مردان سرطان پروستات است كه شایع‌ترین سرطان در آمریكا و اروپا به حساب می‌آید ولی در ایران سرطان مثانه به عنوان شایع‌ترین سرطان مردان شناخته شده است.

رئیس مركز تحقیقات اورولوژی دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی با اشاره به این كه سرطان مثانه به دلیل وفور و سختی آن مهم‌ترین مساله بهداشتی كشور برای مردان محسوب می‌شود، خاطرنشان كرد: سرطان پروستات میزان‌كشندگی خیلی كمتری نسبت به سرطان مثانه دارد و باید به عارضه‌های سرطان مثانه در كشور و پیشگیری و درمان آن توجه بیشتری شود

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha