رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره كشور گفت: در ایران دختران در حدود 10 سالگی و برخی پسرها در دبستان و حدود 12 سالگی بلوغ جنسی را تجربه می‌كنند اما 10 درصد پسرها زودتر از دخترها بلوغ جنسی را تجربه می‌‌كنند.

سلامت نیوز :رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره كشور گفت: در ایران دختران در حدود 10 سالگی و برخی پسرها در دبستان و حدود 12 سالگی بلوغ جنسی را تجربه می‌كنند اما 10 درصد پسرها زودتر از دخترها بلوغ جنسی را تجربه می‌‌كنند.

غلامعلی افروز در گفت‌و‌گو با  فارس، افزود: میانگین سن شروع تجربه بلوغ جنسی در دخترها و پسرها نسبت به چند دهه گذشته در آمریكا، اروپا و برخی كشورهای آفریقایی كاهش یافته است.

وی گفت: میانگین سنی بلوغ جنسی در پسرها در برخی از كشورهای دیگر پایین‌تر است، میانگین سنی بلوغ جنسی در دخترها و پسرها نسبت به پنجاه سال گذشته حدود 3 تا 4 سال كاهش یافته پیدا كرده است.

رئیس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره كشور افزود: مسئله بلوغ جنسی یك امر نسبی است و در حال حاضر درصد قابل توجهی از دخترها در بسیاری از كشورها در 9 سالگی و پسرها حدود 11 سالگی بلوغ جنسی را تجربه می‌‌كنند.

افروز گفت: در كشور ایران نیز درصدی از دختران در حدود 9 تا 10 سالگی بلوغ جنسی را تجربه می‌‌كنند و برخی از پسرها نیز در دبستان یعنی در حدود 11 تا 12 سالگی بلوغ جنسی را تجربه می‌كنند و در ایران بعضاً نیز مشاهده می‌‌شود كه پسر 12 ساله‌ای در حال تجربه بلوغ جنسی است، در حالی كه هنوز بعضی دخترهای 12 ساله چنین تجربه‌ای را شروع نكرده‌اند كه جای تأمل دارد.

وی اضافه كرد: مطالعات انجام شده در این ارتباط نشان می‌دهد كه حدود 10 درصد پسرها زودتر از دخترها بلوغ جنسی را تجربه می‌‌كنند كه جای تحقیق و بررسی زیاد دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha