همانطور که قبل از عید پیش بینی شده بود استیضاح علی ربیعی دوباره به جریان افتاد. اسفندماه سال گذشته که استیضاح کنندگان ربیعی نتوانستند به هدف خود برسند؛ همانطور که پیش بینی میشد استیضاح ربیعی در سال ۹۷ دوباره کلید خورد.

اتحاد مجلس برای استیضاح وزیر کار

سلامت نیوز-مهدی اسفندیار: همانطور که قبل از عید پیش بینی شده بود  استیضاح علی ربیعی دوباره به جریان افتاد. اسفندماه سال گذشته که استیضاح کنندگان ربیعی نتوانستند به هدف خود برسند؛ همانطور که  پیش بینی میشد استیضاح ربیعی در سال ۹۷ دوباره کلید خورد.

به گزاش سلامت نیوز برای بسیاری از ناظران و کارشناسان این پیش بینی خیلی منطقی به نظر نمی رسید؛ به هرحال این اتفاق دوباره افتاد و البته این بار استیضاح کنندگان و ربیعی تاکتیک متفاوتی را انتخاب کردند.

استیضاح کنندگان اینبار کمی عریان تر وارد صحنه شدند و انسجام بیشتری را نشان می دهند؛ زوج عبدالرضا مصری و غلامرضا تاجگردون این روزها در تلاش هستند تا از تمامی رایزنی های ممکن برای به زیر کشاندن ربیعی استفاده کنند و در این مسیر قطعا از کمک مخالفان سنتی ربیعی نیز بهره خواهند برد. تلاشی که شبانه روزی ادامه خواهد یافت.

بدترین خبر برای ربیعی این است که رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اینبار مخالف ربیعی است؛اعضای کمیسیون بهداشت دومین کمیسیونی هستند که بیشترین تماس کاری را با علی ربیعی دارند و از همراهان قاضی زاده ی هاشمی وزیر بهداشت محسوب می شوند؛ را باید دومین طیف مخالف ربیعی تلقی کرد. 


البته به نظر می رسد که قلب لاریجانی با این استیصاح همراه نیست و حامیان ربیعی در بدنه ی اجتماعی و سیاسی نسبت به قبل از عید به شدت سرخورده شده اند؛ در واقع هرچقدر که ربیعی در اذهان طرفداران طرح تحول سلامت؛ ساز ناکوکی برای وزیر بهداشت تلقی می شود؛ در این سو و در میان مخالفان طرح موسوم به تحول سلامت و حامیان صنعت بیمه؛ انتقادات جدی به علی ربیعی به خاطر تخصیص اعتبار به این طرح وارد شده است که سبب شده است در دور جدید خبری از حمایت رسانه ای آنها نباشد.

شگفتی این استیضاح این است که یک خبرنگار  در توییتر خبر از نشست لیدرهای استیضاح علی ربیعی با وزیر بهداشت می دهد و از دیگر سو؛ علی ربیعی به دلیل انتصاب دوستان و آشنایان وزیر بهداشت در مجموعه های تحت امر خود به شدت از سوی فعالان رسانه ای حوزه ی رفاه و تامین اجتماعی زیر سوال رفته است. به هر حال اگرچه شرایط و نتایج مبهمی برای استیضاح کنندگان متصور است

اما... نتیجه همان نتیجه ی قبلی است؛ نتیجه ای در حاشیه ی دوران  ۱۲۰+_۵ رای‌‌‌.

اما اینبار احتمال منها شدن بسیار بیشتر است؛ چون یک اشتباه محاسباتی اساسی در جبهه ی ربیعی برای عبور از این گردنه دیده می شود که نباید "علی ربیعی" با تحصیلات "جامعه شناسی" مرتکب این خطای تاکتیکی می شد... بعدها از ان سخن خواهیم گفت.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha