سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۰۱
کد خبر: 25023

رئیس واحد بیماریهای غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: بیماری‌های غیرواگیر و عوامل خطر آن در كشور رو به افزایش است و به خصوص سن مصرف دخانیات رو به كاهش است.

سلامت نیوز : رئیس واحد بیماریهای غیرواگیر وزارت بهداشت گفت: بیماری‌های غیرواگیر و عوامل خطر آن در كشور رو به افزایش است و به خصوص سن مصرف دخانیات رو به كاهش است.

به گزارش  فارس، اعتماد در همایش كشوری پیشگیری از اعتیاد كه صبح امروز در ساختمان وزارت بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: مردم كشور سال به سال چاق‌تر می‌شوند كه باید در این زمینه فكر جدی شود.

وی در پاسخ به این پرسش كه از یك طرف مسئولان بهداشت كشور به عدم استفاده از برخی مواد غذایی مانند چیپس و پفك كه ارزش غذایی ندارند توصیه می‌كنند و از طرف دیگر این مواد به وفور یافت و تبلیغ می‌شوند تصریح كرد: اولین راه حل این است كه فرهنگ عمومی جامعه افزایش یابد و نكته بعدی برنامه كاهش آسیب است كه اقشاری از مردم كه این مواد غذایی را دوست دارند آنها را كمتر مصرف كنند.

اعتماد تصریح كرد:‌ از پیشنهادات وزارت بهداشت این است كه كارخانه‌هایی كه این مواد غذایی را تولید می‌كنند چنانچه آنها را به غذای سالم نزدیكتر كنند از یارانه‌های انرژی استفاده كنند یا سیاست تشویقی برای آنها در نظر گرفته شود و از طرفی دیگر با كارخانه‌هایی كه مواد غذایی ناسالم تولید می‌كنند برخورد شود.

وی یادآور شد: بیماری‌های غیرواگیر در تمام سطوح از جامعه باید جدی گرفته شود اما متاسفانه دیده می‌شود كه سن مصرف دخانیات كه یكی از عوامل مهم بروز این بیماری‌هاست در كشور رو به كاهش است.

اعتماد یادآور شد: بخشی از عوارض نوشابه كه مطابق قانون برنامه باید به وزارت بهداشت پرداخت شود، پرداخت شده است و مطابق قانون برنامه پنجم پرداخت عوارض از سوی تولیدكنندگان نوشابه به وزارت بهداشت ادامه خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha