عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه تأمین داروهای بیماران خاص تاکنون مشکلی وجود نداشته و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های دقیق این روند خوب ارائه خدمات ادامه یابد.

مشکلی در زمینه تأمین داروی بیماران خاص وجود ندارد

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: در زمینه تأمین داروهای بیماران خاص تاکنون مشکلی وجود نداشته و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های دقیق این روند خوب ارائه خدمات ادامه یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،سیدمرتضی خاتمی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی  اظهار داشت: خوشبختانه تاکنون مشکلی در زمینه تأمین داروهای مورد نیاز مردم نداشته‌ایم و طبق تعهد دولت و پیگیری کمیسیون بهداشت و درمان مابه‌التفاوت قیمت دارو توسط وزارت بهداشت تقبل شده است و نه تنها هیچ گونه تغییر قیمت بلکه هیچ گونه کمبودی نیز در کشور نداشته‌ایم.

وی افزود: اما باید توجه داشت که تا پایان سال به طور متوسط حداکثر قیمت داروها 9 درصد افزایش خواهد یافت.

خاتمی تصریح کرد: گزارش‌هایی از کمبود برخی از اقلام دارویی کشور به دست ما می‌رسد که معمولاً مشکل توزیع این داروها باعث کمبود آنها می‌شود و باید توجه داشته باشیم که این کمبودهای موردی در گذشته نیز وجود داشته است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از داروهایی که در فارماکوپه کشور نیست توسط برخی از پزشکان نسخه می‌شود که این داروها گران‌قیمت بوده یا اینکه مشابه داخلی ندارد و در مواقعی دچار کمبود می‌شوند که این موضوع نیز بحث تازه‌ای نیست.

خاتمی گفت: داروهایی که در فارماکوپه کشور موجود هستند و مورد تأیید وزارت بهداشت هستند مانند سابق در تعهد بیمه‌ها بوده و مشکلی در زمینه تأمین آنها وجود نخواهد داشت.

وی در پایان گفت: همچنین در زمینه تأمین داروهای بیماران خاص تاکنون مشکلی وجود نداشته و امیدواریم با برنامه‌ریزی‌های دقیق این روند خوب ارائه خدمات ادامه یابد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha