سلامت نیوز : وزیر دادگستری گفت: بیشتر مسایل و مشكلات اجتماعی ناشی از بی توجهی به بهداشت روح و روان افراد است.
 
سید مرتضی بختیاری در همایش كشوری پیشگیری از بیماری های غیرواگیر اظهار داشت: اشتباه بزرگ دنیای علمی ، بكارگیری تمام اطلاعات خود برای نیازهای جسمی است.
وزیر دادگستری خاطر نشان كرد:‌ فقط با رعایت بهداشت، درمان بیماری جسمی فراهم نمی شود بلكه باید از همه ظرفیت ها برای رسیدن به نقطه ایده آل سلامتی بهره گرفت و به نیازهای روح و روان نیز توجه ویژه ای داشت.
بختیاری گفت: دغدغه اصلی متولیان سلامت در زمان های گذشته ، كنترل بیماری های عفونی بود و از طریق اجرای برنامه های مختلف مانند طرح واكسیناسیون ، سعی در برطرف كردن مشكلات سلامتی مردم داشتند.
وی افزود: اكنون با تحولات صنعتی، فرهنگی و جمعیتی، استعمال دخانیات و مشكلات ناشی از آن و نیز بیماری هایی چون بیماری های روانی و قلبی و عروقی مطرح هستند كه تنها مربوط به جسم افراد نیستند و برای كنترل اینگونه بیماری ها نیاز به راهكارهای جدید است.
وزیر دادگستری جنبش نوین ارتقای سلامت در كنترل بیماری های غیرواگیر را از راهكارهای جدید كنترل بیماری های جدید برشمرد و گفت: در اجرای این راهكارها مردم باید به گونه ای توانمند شوند تا مسئولیت سلامتی خود را بپذیرند.
بختیاری خاطرنشان كرد: شیوه زندگی سالم ، همان زندگی متعادل -تعادل بین نیازهای جسمی و روحی- و متشكل از عناصری مانند احتیاطات ایمنی، اقدامات اجتماعی، معنویت و امید است.
وی در ادامه به تشریح قوانین مربوط به ارتقای سلامت و امنیت انسانی در برنامه های چهارم و پنجم توسعه پرداخت و گفت:‌ اجرای برنامه های آموزشی ارتقای سلامت و كاهش حوادث حمل و نقل از سال 90،‌ لازم الاجرا است.
به گفته وزیر دادگستری، سالانه 24 هزار نفر در كشور بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست می دهند و 300 هزار نفر نیز بر اثر این حوادث، دچار صدمه بدنی و زندگی نباتی می شوند.
وی یادآور شد: بیش از 70 درصد عامل این حوادث ترافیكی ناشی از بی انضباطی و بی قانونی رانندگان است.
بختیاری تاكید كرد: تا زمانی كه بین روح و جسم ، توازن برقرار نشود، جامعه به سلامت كامل دست نمی یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha