یک فوق تخصص بیماری‌های ریوی با اشاره به آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم و انتشار دود ناشی از این آتش‌سوزی در شهرهای خوزستان به شهروندان خوزستانی توصیه کرد: مردم در موارد غیرضروری از منزل خارج نشوند، زیرا تنفس در این هوا به مرور زمان منجر به بروز آسم و برونشیت می‌شود.

هشدار بهداشتی به خوزستانی‌ها در خصوص دودناشی از آتش‌سوزی هورالعظیم

سلامت نیوز:یک فوق تخصص بیماری‌های ریوی با اشاره به آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم و انتشار دود ناشی از این آتش‌سوزی در شهرهای خوزستان به شهروندان خوزستانی توصیه کرد: مردم در موارد غیرضروری از منزل خارج نشوند، زیرا تنفس در این هوا به مرور زمان منجر به بروز آسم و برونشیت می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،علیرضا اسلامی‌نژاد به هموطنان استان خوزستان و به ویژه شهروندانی که در مواجهه با دود ناشی از آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم هستند، توصیه کرد: با توجه به وجود دود ناشی از آتش‌سوزی تالاب در این منطقه، به شهروندان خوزستانی توصیه می‌کنیم در ساعت ابتدایی روز و صبح‌ها و همچنین در موارد غیرضروری از منزل خارج نشوند زیرا تنفس در هوای دود آلود منجر به بروز سرفه، آبریزش بینی و تنگی نفس می‌شود و حتی در طولانی مدت فرد را مستعد آسم و برونشیت ریه می‌کند.

وی با اشاره به آسیب‌های ناشی از ورود دود به سیستم تنفسی گفت: افرادی که مبتلا به آلرژی‌های تنفسی هستند و شهروندان مبتلا به بیماری‌های قلبی عروقی حتی‌الامکان در این زمان بروز دود در شهر از منزل خارج نشوند و یا در صورت اضطرار و اجبار برای خروج از منزل از ماسک‌های فیلتردار تنفسی استفاده کنند.

این فوق تخصص بیماری‌های ریوی تاکید کرد: شهروندان خوزستانی در مواقع وجود دود در هوا از انجام ورزش‌ و پیاده‌روی خودداری کنند و یا با توجه به شرایط جوی حاکم در منطقه زمان پیاده‌روی و ورزش خود را به ساعات دیگر و یا در فضای بسته تغییر دهند.

اسلامی‌نژاد در مورد مصرف مواد غذایی خاص در این شرایط نیز گفت: مصرف لبنیات و نوشیدنی و آب در این شرایط تاثیر چندانی در کاهش آسیب‌های ناشی شرایط جوی دود آلود ندارد و خوزستانی‌ها می‌توانند به صورت عادی غذا‌های روزانه خود را مصرف کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha