سلامت نیوز :معاون پژوهشی مركز تحقیقات چشم ایران عنوان كرد: عینك آفتابی بهترین محافظ چشم در برابر اشعه‌های مضر آفتاب مانند اشعه ماورا بنفش است كه استفاده از آن در سفرهای نوروزی توصیه می‌شود.

دكتر محسن بهمنی كشكولی در گفت وگو با ایسنا، درباره لزوم رعایت بهداشت چشم در سفر به نقاط مختلف كشور در ایام تعطیلات گفت: با توجه به این كه بخش عمده‌ای از اشعه ماورا بنفش توسط لایه‌هایی كه در اتمسفر هست، جذب می‌شود، لزوم محافظت از چشم ضروری است. زیرا احتمال جذب این اشعه در ارتفاعات بالا در مناطق بیابانی و بویژه دریا بیشتر است.

وی ادامه داد: از بیماریهای ناشی از نور آفتاب می‌توان به ناخنك، استحاله مركزی شبكیه آب مروارید، ایجاد چین و چروك‌های روی پلك و كناره‌های ابرو اشاره كرد.

دكتر بهمنی كشكولی درباره بیماری استحاله مركزی شبیكه اظهار كرد: احتمال بروز این بیماری با توجه به سن افزایش یافته و معمولا از سنین بالای 50 سال شروع می‌شود. نور خورشید در بروز آن موثر بوده و باعث كاهش دید و بینایی می‌شود.

وی همچنین درباره عینك‌های آفتابی استاندارد اظهار كرد: عینك آفتابی باید به گونه‌ای باید باشد كه بخش عمده‌ای از چشم را پوشش دهد. رنگ‌هایی مانند قهوه‌ای و خاكستری نیز استفاده بیشتری دارند.

این فوق تخصص بیماریهای چشمی در مورد لزوم استفاده از عینك‌های آفتابی در هنگام رانندگی گفت: در هنگام رانندگی به ویژه زمانی كه نور آفتاب شدید است محافظت از چشم با عینك‌های آفتابی هم از بروز بیماریهای چشمی جلوگیری می‌كند و هم دید بهتری به راننده می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha