مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور جوانان گفت: بیش از ۵۵ درصد متقاضیان تسهیلات ازدواج در کشور تا پایان تیرماه موفق شدند، این تسهیلات را دریافت کنند.

۵۵ درصد متقاضیان وام ازدواج موفق به دریافت تسهیلات شدند

سلامت نیوز: مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور جوانان گفت: بیش از ۵۵ درصد متقاضیان تسهیلات ازدواج در کشور تا پایان تیرماه موفق شدند، این تسهیلات را دریافت کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،سیدجواد رضوی (مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور جوانان)  با اشاره به آخرین آمار از پرداخت وام ازدواج به جوانان گفت: در مورد تسهیلات قرض الحسنه ازدواج جوانان متقاضیان می‌توانند از طریق ثبت‌نام در سامانه بانک مرکزی اقدام کنند و بعد از تعیین شعبه توسط سامانه و ارجاع به شعبه نیز ما به طور مستمر رصد می‌کنیم تا مدت زمان انتظار دریافت تسهیلات را به حداقل ممکن برسانیم.

وی ادامه داد: در سال ۹۶ مجموعه نظام بانکی کشور در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج که برای هر نفر ۱۰ میلیون تومان بود، اقدامات قابل قبولی داشت و بیش از ۹۱ درصد متقاضیان موفق به دریافت تسهیلات شدند. در مجموع از بین بیش از ۱ میلیون و۲۹۰ هزار نفر متقاضی، بیش از یک میلیون ۱۷۵ هزار نفر موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

نظری اضافه کرد: آخرین وضعیت در سال ۹۷ تا پایان تیرماه بر اساس گزارشی که از بانک مرکزی دریافت کردیم، این است که ۵۸۲ هزار نفر متقاضی داشتیم که از این تعداد حدود ۳۲۱ هزار نفر موفق شدند، تسهیلاتشان را دریافت کنند و بقیه هم در مراحل مختلف دریافت تسهیلات قرار دارند.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور جوانان با اشاره به استان‌هایی که بیشترین استفاده از این تسهیلات را داشته‌اند، بیان کرد: استان‌های ایلام، سمنان، بوشهر، مرکزی، کردستان و زنجان بالاترین میزان دریافت کنندگان این تسهیلات بوده‌اند که بین ۶۷ تا ۷۶ درصد از متقلاضیان موفق به دریافت این تسهیلات شدند.

وی با اشاره به اینکه استان‌های خراسان رضوی، ‌خوزستان، کرمان و خراسان شمالی کمترین تسهیلات را دریافت کرده‌اند، گفت: به طور متوسط در کل کشور بیش از ۵۵ درصد از متقاضیان تا پایان تیرماه موفق شدند این تسهیلات را دریافت کنند. البته این نکته هم قابل ذکر است که متقاضیانی که از طریق سامانه در فرودین ماه ثبت نام کردند، پرداختشان اردیبهشت ماه آغاز شده به همین خاطر این آمار به ۵۵ درصد متقاضیان رسیده و نسبت به ماه گذشته رشد داشته است.

مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و نظارت بر امور جوانان در پایان اظهار داشت:‌ تا پایان خرداد ماه به طور متوسط در کل کشور ۴۵ درصد متقاضیان موفق به دریافت وام شدند که تا پایان تیرماه این عدد به ۵۵ درصد رسیده و تقریبا یک رشد ۲۲ درصدی داشته است و این وضعیت نشان می‌دهد در ماه‌های آتی تعداد افرادِ در انتظار و در صف مانده به حداقل برسد و امیدواریم عملکردی بهتر از سال پیش را شاهد باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha