سه‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۶:۳۵
کد خبر: 25039

بیمارستان‌های بنغازی لیبی به دلیل خارج كردن كادر پزشكی سفارتخانه‌‌ها از شهرهای بحران زده دچار فقدان جراح، متخصص ارتوپدی و پرستار شدند.

سلامت نیوز :بیمارستان‌های بنغازی لیبی به دلیل خارج كردن كادر پزشكی سفارتخانه‌‌ها از شهرهای بحران زده دچار فقدان جراح، متخصص ارتوپدی و پرستار شدند.

به گزارش فارس، كاركنان محلی بخش درمان شهر بنغازی لیبی به كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ اعلام كرده‌اند كه بیمارستان‌های اصلی دچار كمبود پرستار هستند،‌ چرا كه عمده‌ پرستاران آنها خارجی‌هایی بودند كه توسط سفارتخانه‌ كشورهای متبوع خود به خارج از لیبی منتقل شده‌اند و در این راستا كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ اعلام كرده است كه حضور خود را در شهر بحران زده بنغازی لیبی ‌افزایش می‌دهد.

* 2 هزار كشته طی نا آرامی‌های شهر بنغازی لیبی

گروهی از پزشكان شهر بنغازی نیز كه مسئول هماهنگی فعالیت‌های درمانی در سطح این شهر هستند، آمار كشته ‌شده‌ها و مجروحان را طی نا آرامی‌های اخیر به ترتیب 256 و 2 هزار نفر گزارش كرده‌ا‌ند.

در واكنش به نیازهای درمانی طی روزهای اخیر، كاركنان و داوطلبان هلال‌احمر لیبی خود مشغول جمع‌آوری خون و دور كردن مجروحان از منطقه‌ ناامن و فعالیت در بیمارستان‌ها هستند.

* نیاز به جراح، متخصص ارتوپدی و دارو برای بیماران‌ در لیبی

سایمن بروكس، رهبر تیم كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در بنغازی در این رابطه اظهار داشت: به منظور پشتیبانی از هلال‌احمر لیبی در این مناطق در حال حاضر حضور داریم، آنها در طول هفته‌ گذشته و در واكنش به موج خشونت‌ها فعالیت‌های چشمگیری انجام داده‌‌اند و در این راستا اطلاع یافته‌ایم كه در بیمارستان‌های بنغازی نیاز به جراح، متخصص ارتوپدی و نیز دارو برای افراد با بیماری‌های مزمن وجود دارد.

ارزیابی اولیه‌ ما حاكی از آن است كه نیاز فوری به منابع غذایی وجود ندارد البته مشكل بتوان متوجه شد كه چه نیازهایی در خارج از شهر وجود دارد.

یك تیم پزشكی از كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ و صلیب سرخ نروژ عصر یكشنبه از مرز مصر وارد لیبی شدند و انتظار می‌رود این تیم كه از دو جراح، یك پزشك و دو پرستار تشكیل شده است كار خود را در پشتیبانی از پرسنل درمانی محلی هر چه سریعتر آغاز خواهد كرد همچنین قرار است در روزهای آتی كامیون‌های حامل منابع دارویی از قاهره وارد لیبی شوند.

* شرایط انسانی در غرب لیبی نگران كننده است

با وجود آرامش نسبی در شرق لیبی كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ به ‌شدت نگران شرایط انسانی در غرب این كشور است و تاكنون نتوانسته افرادی را به این منطقه اعزام كند.

جورجیوس جورجانتس، مسئول هماهنگی فعالیت‌های امدادی كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در لیبی و كشورهای همسایه مستقر در مقر اصلی سازمان در ژنو نیز اظهار داشت: ما سعی داریم تصویر واضح‌تری از شرایط و نیازهای موجود در سطح كشور لیبی از جمله در داخل و اطراف طرابلس، به‌دست آوریم ولی اطلاعات ما ناچیز است.

* هجوم ده‌ها هزار بی‌خانمان مصری به مرزهای تونس

همكاران ما در تونس می‌گویند كه هجوم ده‌ها هزار بی‌خانمان به مرز نیز بر زیر ساخت‌های موجود فشار زیادی وارد كرده و احتمال زیادی می‌رود كه با افزایش شمار آوارگان، نیاز به خدمات اساسی،‌ مانند سیستم فاضلاب نیز بیش‌تر شود.

در همین حال كاركنان كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در مصر گزارش می‌دهند كه شرایط در طول مرز این كشور آرام است.
كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ از جمعیت‌های هلال‌احمر مصر و تونس برای كمك‌رسانی به افرادی كه به دلیل خشونت محل زندگی خود را رها كرده‌اند پشتیبانی می‌كند همچنین كارشناسان امور جستجوی كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ به مرزهای مصر و تونس اعزام شده‌اند تا به مردم كمك كنند تا با خانواده‌های خود تماس بگیرند.

* اعزام پزشكان صلیب سرخ فنلاند برای درمان پناهندگان لیبی در مرز تونس

كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در تونس اعلام كرده است كه در روزهای آخر هفته توانسته است به 200 بی‌خانمان كمك كند تا با عزیزان‌شان تماس بگیرند.

در همین حال تیمی متشكل از پزشكان كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ و صلیب سرخ فنلاند برای كمك به پاسخگویی به نیازهای درمانی كسانی كه از درگیری‌های لیبی به تونس پناه آورده‌اند به مرز تونس اعزام خواهند شد.

به گزارش توانا، كمیته‌ بین‌المللی صلیب سرخ در همكاری نزدیك با فدراسیون بین‌المللی جمعیت‌های ملی صلیب سرخ و هلال‌احمر در تلاش است تا واكنش‌های بشردوستانه‌ صلیب سرخ و هلال‌احمرهای جهان در قبال این بحران هماهنگ كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha