چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 25040
سلامت نیوز :تقریبا دو سوم از افراد بالای 70 سال به درجه‌ای از مشکلات شنوایی دچار هستند.
آخرین تحقیقات انجام شده در مورد شیوع کم شنوایی و ناشنوایی در بین افراد بالای 50 سال کارشناسان را متقاعد کرده است توصیه‌های خود را در مورد شناسایی و غربال‌گری این افراد را تغییر دهند.
این تغییرات در حالی صورت می‌گیرد که هفته گذشته نیز تحقیقاتی انجام شده بود که نشان می‌داد یک نهم از افراد بین 45 تا 54 سال تا حدی به مشکلات شنوایی دچار هستند. میزان شیوع این بیماری‌ در بین افراد بالای 80 سال بیش از 90 درصد است.
این در حالی است که آخرین مطالعات نشان می‌دهد کم‌تر از یک پنجم افراد بالای 70 سال از سمعک یا دیگر وسایل کمکی برای شنوایی استفاده می‌کنند.
دکتر فرانک لین جراح دانشگاه جان هاپکینز در این باره گفت: هر روزی که می‌گذرد ما بیش‌تر به اهمیت از دست رفتن شنوایی همراه با افزایش سن پی می‌بریم.
در تحقیق دیگری هم که در اوایل ماه جاری انجام شد، محققان متوجه شدند افرادی که در شنوایی مشکل دارند با احتمال بیش‌تری ممکن است به بیماری‌هایی مانند آلزایمر دچار شوند. به همین دلیل دانشمندان به دنبال پیدا کردن یک رابطه علت و معلولی بین این دو معضل هستند.
ممکن است خرید یک سمعک هزینه خیلی زیادی به همراه نداشته باشد. اما مطالعات انجام شده نشان می‌دهد همین هزینه نسبتا پائین می‌تواند تاثیر زیادی در بهبود کیفیت یک فرد باشد.
در مطالعه سلامت ملی آمریکا که روی 717 انجام شد مشخص شد نزدیک به یک سوم مردم تا حدی دچار مشکلات شنوایی خفیف هستند که می‌تواند دنبال کردن یک گفتگو را در یک رستوران شلوغ با مشکل روبه رو کند. یک چهارم هم مشکلات متوسط شنوایی دارند و در یک درصد افراد جامعه میزان این مشکلات بسیار شدید است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha