چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۲
کد خبر: 25042
سلامت نیوز : رئیس گروه بهداشت محیط حرفه‌ای استان همدان گفت: به دلیل عدم رعایت نكات بهداشتی 285 مركز غیربهداشتی همدان تعطیل شده‌اند.

مجید كیامنش در گفت‌وگو با فارس در ارتباط با عنوان "مهندسی بهداشت محیط " اظهار داشت: عنوان "مهندسی " از ابتدای مطرح شدن این رشته در ایران بوده كه بعد از چند سال برداشته شد اما حدود چهار سال با پیگیری‌های همكاران ما در این حوزه، این عنوان مجدداً به رشته بهداشت محیط بازگشت.
وی با اشاره به این كه در پنجاه و دومین جلسه شورای سیاستگذاری عنوان مهندس بهداشت محیط به تصویب رسیده است، تصریح كرد: تصویب عنوان "مهندسی " به دانشگاه علوم پزشكی ابلاغ شده است ولی هنوز احكام حقوقی آن اجرا نشده و به مرحله اجرا نرسیده است.
رئیس گروه بهداشت محیط حرفه‌ای استان همدان ابراز داشت: با توجه به اینكه حدود چهار سال است عنوان "مهندسی " به رشته بهداشت محیط بازگشته، فعلاً گفته می‌شود كه تلقی این عنوان برای این رشته، بر روی حقوق و مزایا هیچ تأثیری ندارد در صورتی كه باید بر حقوق و مزایا تأثیر داشته باشد.
وی در ادامه در مورد عملكرد این حوزه نیز تصریح كرد: در طی 9 ماه نخست سال جاری تعداد 61 هزار و 627 مورد بازدید از مراكز بهداشتی درمانی صورت گرفته كه در این بازدیدها تعداد 2 هزار و 602 مورد معرفی به مراجع قضایی داشته‌ایم.
كیامنش اظهار داشت: بر اساس بازدیدهای انجام شده توسط گروه بهداشت محیط حرفه‌ای به مراكز و اماكنی كه غیربهداشتی بوده‌اند یك ماه فرصت داده شده تا نواقص را برطرف كنند كه به علت عدم تمكین برخی از این اماكن و مراكز تعداد 285 مورد به تعطیلی انجامیده است.
وی افزود: در 9 ماه نخست سال جاری تعداد 17 هزار و 918 مورد صدور كارت تندرستی برای كارمندان در راستای توجه به اهمیت موضوع سلامت این قشر صورت گرفته است.
رئیس گروه بهداشت محیط حرفه‌ای استان همدان با بیان اینكه به تعداد هزار و 169 مورد از مواد غذایی مشكوك نمونه‌برداری شده است، گفت: در دوره 9 ماه نخست سال جاری 496 مورد نمونه‌برداری از نان و 9 هزار و 482 مورد نیز آزمایش نمك‌های خوراكی انجام گرفته است.
وی در پایان خاطرنشان كرد: با توجه به نظارت‌ها و بازدیدهایی كه از مواد غذایی موجود توسط كارشناسان بهداشت محیط صورت گرفت، 106 هزار و 621 كیلو مواد غذایی غیرمجاز جمع‌آوری و معدوم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha