وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشكی به مناسبت 11 اسفند ماه روز ملی بهداشت محیط ، پیامی صادر كرد.

پیام وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشكی به مناسبت روزملی بهداشت محیط
سلامت نیوز :وزیر بهداشت درمان وآموزش پزشكی به مناسبت 11 اسفند ماه روز ملی بهداشت محیط ، پیامی صادر كرد.
به گزارش وب دا متن كامل این پیام به این شرح است:
 
بسمه تعالی
 
توسعه پایدار در میان ملل مختلف با توجه به شرایط خاص اجتماعی ، فرهنگی و اقتصادی آنها معنا می یابد ولی محور هر توسعه پایداری انسان سالم است. حفظ  دستاوردهای نظام سلامت كشور و حفظ و ارتقاء سطح سلامت آحاد جامعه، حركت در مسیری است كه تحقق اهداف توسعه پایدار بر مبنای انسان سا لم را در پی دارد.
رشد روز افزون پدیده شهرنشینی و پیشرفت صنعت و تكنولوژی و افزایش آلاینده ها خطرات بسیاری را متوجه انسان می نماید لذا ارائه فعالیتها و خدمات بهداشت محیط جهت پیشگیری از بیماریها و حفظ و ارتقاء سطح سلامت جامعه ضرورتی انكار ناپذیر است.
بهداشت محیط  به فرایند ارزیابی، تصحیح، كنترل و پیشگیری از عواملی در محیط می پردازد كه می تواند بر سلامت نسل حاضر و آینده اثرات ناگواری داشته باشد و بسیاری از بیماری ها در جهان امروز حاصل ارتباط تنگاتنگ انسان با محیط زندگی اوست كه با  افزایش آلاینده های محیطی افزایش چشمگیری داشته است.

تغییر الگوی مصرف از منابع طبیعی به منابع مصنوعی همچون مواد شیمیایی، استفاده از سموم دفع آفات در گستره بسیار وسیع در كنار بروز پدیده های جهانی همچون تغییرات آب و هوا، گرم شدن جهانی، باران های اسیدی، تخریب لایه ازن و از سوی  دیگر بروز بیماری های نوظهور موجب تحمیل بار مضاعفی بر مسئولیت های بهداشت محیط در جامعه امروزی شده است.

خوشبختانه مهندسی بهداشت محیط در كشور به عنوان یك فعالیت منسجم قدمتی بیش از نیم قرن  داشته و منشاء اثرات زیادی در ارتقاء سلامت جامعه بوده است. 11 اسفند روز ملی بهداشت محیط نقطه عطفی در برنامه های بهداشت محیط محسوب می شود و میتواند تلاشی دیگر برای آماده سازی عمومی و جلب همكاریهای بین بخشی و حمایت مسئولین باشد همچنین فرارسیدن روز ملی بهداشت محیط فرصتی مناسب برای تقدیر از زحمات همكاران، بازنگری فعالیت های انجام شده و برنامه ریزی برای آینده را فراهم می آورد.

اینجانب ضمن تبریك این روز به تمامی همكارانی كه این عرصه را برای خدمت به مردم عزیز كشورمان برگزیده اند از درگاه خداوند متعال سعادت، بهروزی و موفقیت همه عزیزان ،همكاران و خدمتگزاران جامعه بهداشت محیط را خواستارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha