سلامت نیوز :بنا بر پیشنهاد كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی به هیات رئیسه و تصویب مجلس درآمد مازاد دانشگاه های علوم پزشکی از 4 به 7 هزار میلیارد ریال افزایش می یابد.
 
دكتر رمضان محسن پور قائم مقام وزیر بهداشت در امور مجلس  ضمن اعلام این خبرگفت: وزیر بهداشت از ابتدای سال 89 هیأتی را مأمور رسیدگی به بررسی نحوه هزینه اعتبارات دانشگاههای علوم پزشكی و اجرای طرح حسابداری تعهدی كرد كه عملیاتی شدن این طرح در شش ماه دوم سال موجب افزایش درآمد دانشگاههای علوم پزشكی شد.
وی افزود: دلیل دوم افزایش درآمد اختصاصی دانشگاهها دستور رئیس جمهور به وزیر رفاه برای پرداخت معوقات بیمه دانشگاهها در سال 88 بود كه با مساعدت وزیر رفاه و رئیس سازمان تامین اجتماعی این كار هم انجام شد و وصول این مطالبات در سال 89 درآمدهای اختصاصی را افزایش داد.
محسن پور با اشاره به این كه به رغم این افزایش درآمدها طبق مصوبه مجلس دانشگاهها فقط مجاز به استفاده از 4 هزار میلیارد ریال سقف اعتباری بودند،‌ گفت: با درخواست وزارت بهداشت از كمیسیون بهداشت و درمان مجلس و پیشنهاد این كمیسیون به هیات رئیسه و تصویب دو فوریت آن در صحن علنی مجلس مقرر شد بدون اینكه در سرجمع بودجه كشور تغییری انجام شود این رقم به 7 هزار میلیارد ریال تغییر پیدا كند.
وی در خاتمه اظهار امیدواری كرد با ابلاغ این مصوبه بخشی از مشكلات كسر بودجه دانشگاهها و مشكلات دیگر مرتفع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha