چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۵
کد خبر: 25046

رییس انجمن باروری و ناباروری ایران گفت : حدود سه میلیون زوج در كشور نابارور هستند و 90 درصد موارد ناباروری با استفاده از روش های نوین در مراكز درمانی قابل درمان است .

سلامت نیوز : رییس انجمن باروری و ناباروری ایران گفت : حدود سه میلیون زوج در كشور نابارور هستند و 90 درصد موارد ناباروری با استفاده از روش های نوین در مراكز درمانی قابل درمان است .
 
دكتر محمد رضا نوروزی  در گفت و گو با ایرنا افزود: افزایش سن ازدواج زنان و نخواستن فرزند از سوی زوج ها به مدت دو تا پنج سال موجب ناباروری می شود.
وی اظهار داشت : در كشور سالانه 800 هزار ازدواج صورت می‌گیرد و پیش‌بینی می‌شود هر سال حدود 100 هزار زوج به زوج‌های نابارور كشور اضافه ‌شود.
نوروزی تصریح كرد: همچنین برخی علل ناباروری در بطن فرد وجود دارد مانند برخی بیماری‌ها از جمله اختلالات هورمونی و برخی دیگر مربوط به عوامل بیرونی مانند بعضی مشاغل، قرارگرفتن در معرض مواد آلاینده شیمیایی و استفاده از داروهای غیرمجاز بدن‌سازی و هورمونی است.
به گفته وی، برخی از اعمال جراحی و دستكاری‌های غیرضروری می‌تواند موجب اختلال در باروری و توانایی جنسی و به دنبال آن ناباروری شود.
نوروزی خاطرنشان كرد: افزایش سن ازدواج مردان موجب اختلال در تشكیل نطفه و افزایش سن زنان موجب اختلال در تخمك‌ گذاری می‌شود.
وی گفت: برای درمان ناباروری، روش های نوین در مراكز درمانی وجود دارد كه زوج ها می توانند با اقدامات درمانی بارور شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha