استاد دانشكده بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: توجه به بهداشت فضای منزل، افراد را در برابر ابتلا به بیماری ها و حوادث مصون نگه می دارد.

سلامت نیوز :استاد دانشكده بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: توجه به بهداشت فضای منزل، افراد را در برابر ابتلا به بیماری ها و حوادث مصون نگه می دارد.
 
دكتر مرتضی قاضیانی  در گفت و گو با ایرنا افزود: دفع بهداشتی فاضلاب و زباله، داشتن نور و تهویه مناسب و استفاده مناسب از وسایل بهداشت فردی، از مهم ترین موارد رعایت بهداشت محیط منزل است.
وی با بیان اینكه كمبود نور منزل، رطوبت، گرد و غبار و رعایت نكردن بهداشت فردی باعث بروز بیماری های مختلفی در افراد می شود، اظهار داشت: فعالیت های پخت و پز باید در آشپزخانه انجام گیرد و نحوه قرار دادن اقلام و وسایلی از جمله داروها و تركیبات شوینده و مواد شیمیایی باید به گونه ای در محیط منزل باشد كه باعث مشكل نشود.
این كارشناس بهداشت محیط تصریح كرد: قرار دادن مسواك ها در یك ظرف از نظر اصول بهداشتی صحیح نیست و ممكن است باعث انتقال میكروب ها از سطوح اطراف و یا سایر مسواك ها شود كه این امر می تواند زمینه بروز عفونت های دهان، دندان و آفت های ناحیه دهان شود.
قاضیانی به نحوه نگهداری مسواك در منزل اشاره كرد و گفت: باید مسواك هر فرد به طور جداگانه و در یك سرپوش در بسته نگهداری شود.
وی درباره نگهداری میوه ها و سبزیجات در یخچال گفت: بهتر است میوه ها و سبزیجات پس از شستن و ضد عفونی كردن در محفظه شیشه ای در یخچال نگهداری شود تا با سایر مواد غذایی تماس نداشته و باعث آلودگی آن ها نشوند.
قاضیانی افزود: رعایت موارد یاد شده در منزل، ضریب ایمنی و سلامتی اعضای خانه را افزایش می دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha