سه‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
کد خبر: 250489

اگر به عدم تحمل لاکتوز مبتلا هستید و نمی توانید محصولات لبنی مصرف کنید، استفاده از شیر سویای غنی شده یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید مد نظر قرار دهید.

غذاهایی برای بهبود شکستگی استخوان

سلامت نیوز: اگر به عدم تحمل لاکتوز مبتلا هستید و نمی توانید محصولات لبنی مصرف کنید، استفاده از شیر سویای غنی شده یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید مد نظر قرار دهید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصرایران، استخوان ها از مستحکم‌ترین بخش های بدن انسان محصوب می شوند و اسکلت ساختاری است که به بدن شکل می دهد.

به گزارش "ریدرز دایجست"، در صورت اعمال فشار بیش از حد به استخوان این اندام دچار شکستگی می شود.

رژیم غذایی یکی از مواردی است که نقشی کلیدی در بهره‌مندی از استخوان هایی قوی و مستحکم دارد و در صورت مواجهه با شکستگی استخوان برخی مواد غذایی می توانند به تسریع روند بهبودی این شرایط به انسان کمک کنند.

لبنیات

مواد غذایی مانند شیر غنی شده، پنیر، یا ماست برخی از بهترین منابع برای کلسیم و ویتامین D هستند که دو ماده مغذی کلیدی برای تقویت و رشد استخوان محسوب می شوند. اگر با یک شکستگی استخوان مواجه شده اید، افزایش مصرف محصولات لبنی سرشار از این مواد مغذی به پشتیبانی از روند بهبودی کمک خواهد کرد.

شیر سویا

اگر به عدم تحمل لاکتوز مبتلا هستید و نمی توانید محصولات لبنی مصرف کنید، استفاده از شیر سویای غنی شده یکی از بهترین گزینه هایی است که می توانید مد نظر قرار دهید. با ترکیب شیر سویا با دانه های چیا، اندکی عسل و میوه تازه می توانید دسری خوشمزه و مقوی تهیه کنید. همچنین، می توانید از شیر سویا به همراه غلات صبحانه خود استفاده کنید.

ماهی تن

کلسیم در شرایطی بهترین نتایج را رقم می زند که به میزان کافی ویتامین D مصرف کنید و ماهی های چرب مانند تن منبع خوبی برای این ماده مغذی هستند. بهبود سلامت استخوان بدون ویتامین D کافی حتی در صورت تامین کلسیم چالش برانگیز خواهد بود. ویتامین D به کنترل سطوح کلسیم در خون کمک می کند و نقشی کلیدی در رشد استخوان و تقویت ساختار آن دارد.

دانه های کدو تنبل

دانه های کدو تنبل منبع خوبی برای منیزیم هستند که این ماده معدنی به جذب کلسیم کمک می کند. از این رو، مصرف این ماده غذایی به تقویت و حفظ استحکام استخوان ها کمک می کند که عواملی کلیدی در زمان بهبودی یک شکستگی هستند.

فلفل دلمه ای

فلفل دلمه ای های شیرین، به ویژه انواع قرمز آن، سرشار از ویتامین C هستند که یک ماده مغذی کلیدی برای تولید کلاژن است که این ماده برای بازسازی استخوان اهمیت دارد. نصف فنجان فلفل دلمه ای می تواند بیشتر از یک پرتقال ویتامین C داشته باشد.

کیل

کیل از خانواده سبزیجات چلیپایی سرشار از ویتامین K است. این ویتامین برای فعالیت های مرتبط با کلسیم در تشکیل استخوان نیاز است. به بیان دیگر، ویتامین K به بدن در استفاده بهینه از کلسیم برای کمک به جوش خوردن دوباره استخوان کمک می کند.

ماهی ساردین

ماهی سادرین منبعی غنی از کلسیم استخوان‌ساز است. نوجوانان به 1,300 میلی گرم، زنان بزرگسال به 1,200 میلی گرم و مردان بزرگسال به 1,000 میلی گرم کلسیم در روز نیاز دارند. به اشکال مختلف می توانید ماهی ساردین را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

تخم مرغ

اگر شیر غنی شده یا لبنیات مصرف نمی کنید باید به تامین ویتامین D مورد نیاز بدن خود از منابع دیگر بیشتر توجه داشته باشید. تخم مرغ کامل دارای مقداری کلسیم، ویتامین D و منیزیم است. همچنین، این ماده غذایی حاوی پروتئین، آهن، و ویتامین های B است که عواملی کلیدی برای سلامت کلی انسان هستند.

لوبیا سیاه

اگر به دنبال تقویت و افزایش استحکام استخوان های خود هستید، لوبیا سیاه یکی از گزینه های خوبی است که می توانید مد نظر قرار دهید. لوبیا سیاه منبع خوبی برای منیزیم است که این ماده معدنی برای بهبودی سریع‌تر استخوان ضروری است.

انگور

انگور منبع خوبی برای ویتامین K است. سه چهارم فنجان انگور می تواند 25 درصد از مقدار مصرف توصیه شده روزانه برای این ویتامین را تامین کند. انگور را می توانید به اشکال مختلف مانند تازه، منجمد، به همراه ماست، سالاد یا جو دوسر مصرف کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha