مصرف بیش از حد آجیل، می تواند برای بدن مضر باشد، اما مصرف متعادلانه آن، به خاطر وجود آنتی اکسیدان های فراوان، می تواند برای بدن خیلی مفید باشد.

سلامت نیوز :مصرف بیش از حد آجیل، می تواند برای بدن مضر باشد، اما مصرف متعادلانه آن، به خاطر وجود آنتی اکسیدان های فراوان، می تواند برای بدن خیلی مفید باشد.
دکتر کوروش جعفریان، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، افزود: آجیل ها حاوی مواد پرانرژی مثل آنتی اکسیدان ها، کلسیم، روی و چربی هستند که البته باید توجه داشت مصرف بیش از حد آنهم ممکن است به خاطر ورود چربی زیادی به بدن، برای بدن مضر باشد.

وی ادامه داد: البته باید توجه داشت که آجیل تازه باشد؛ چون مصرف آجیل مانده ممکن است برای بدن مضر باشد. رنگ آجیل یکی از فاکتورهای تشخیص تازگی آن است که هر کسی با یک نگاه ساده می تواند متوجه شود.

وی افزود: مصرف آجیل خام می تواند انرژی دوچندانی داشته باشد؛ چون گاهی اوقات به صورت غیر استاندارد آجیل ها بو داده می شوند و ممکن است علاوه بر این که خاصیت آجیل را از آن می گیرد، خطراتی هم برای بدن در پیش داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: افراد چاق هم می توانند آجیل مصرف کنند، البته باید در این زمینه زیاده روی نکنند و آن را قبل از وعده غذایی استفاده کنند؛ چون به خاطر وجود کالری و انرژی بالا، تا مقداری به فرد احساس سیری دست می دهد و دیگر از خوردن غذا منصرف می شود و این خود می تواند در کاهش وزن موثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha