پلیس نیوزیلند اعلام كرد: اجساد برخی قربانیان زلزله شهر كرایس چرچ به دلیل له شدن زیر آوار ساختمانهای ویران شده ممكن است هیچگاه یافته نشده و شناسایی آنها فقط از طریق آزمایش DNA میسر است.

سلامت نیوز :پلیس نیوزیلند اعلام كرد: اجساد برخی قربانیان زلزله شهر كرایس چرچ به دلیل له شدن زیر آوار ساختمانهای ویران شده ممكن است هیچگاه یافته نشده و شناسایی آنها فقط از طریق آزمایش DNA میسر است.

به گزارش فارس، با بیرون كشیدن 4 جسد دیگر از زیر آوارها در روز سه‌شنبه تعداد كل كشته شدگان این زمین لرزه به 159 نفر رسیده است اما هنوز هم عده زیادی ناپدید هستند و مقامهای پلیس اعلام كرده اند شمار جان باختگان حدود 240 نفر خواهد بود.

در حالی‌كه عملیات امدادی وارد دومین هفته خود می‌شود بیش از 900 متخصص حوادث شهری در حال كار برای یافتن اجساد و آواربرداری هستند. از 26 ساعت پس از زلزله 22 فوریه تا كنون هیچ كسی زنده از زیر آوار بیرون آورده نشده شده و مقام‌ها نیز امیدواری چندانی به این كار ندارند.

این در حالی بود كه پس لرزه‌های متعدد و پایدار با ایجاد آوارهای بیشتر كار امدادرسانی را با توقف نسبی مواجه كرده بود.

به نوشته آسوشیتدپرس مقام‌ها از خانواده‌هایی كه گم شده‌ای دارند خواستار صبر بیشتر شده و اعلام كرده‌اند شناسایی برخی اجساد زیر آوارها فقط از طریق آزمایش DNA یا آزمایش دندان ممكن است.

زمین لرزه 3/6 ریشتری چند مایلی جنوب كرایس چرچ باعث آسیب رساندن به برجهای اداری و كلیساها و فروریختن هزاران خانه در این شهر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha