یک فوق تخصص گوارش و کبد با تاکید براینکه علت التهاب کیسه صفرا باید شناسایی و درمان شود، بیان کرد: اگر التهاب درمان نشود، خطر سرطان و سنگ کیسه صفرا را به همراه دارد.

بی‌توجهی به التهاب کیسه صفرا خطر سرطان را به همراه دارد

سلامت نیوز:یک فوق تخصص گوارش و کبد با تاکید براینکه علت التهاب کیسه صفرا باید شناسایی و درمان شود، بیان کرد: اگر التهاب درمان نشود، خطر سرطان و سنگ کیسه صفرا را به همراه دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،محمود اسحاق حسینی  درباره التهاب کیسه صفرا، گفت: التهاب کیسه صفرا به دلایل مختلفی از جمله سنگ صفرا، انگل، عفونت و ... بروز پیدا می‌کند که در تمامی موارد یک بیماری جدی محسوب می‌شود و باید تحت نظر پزشک قرار گیرد.

یک فوق تخصص گوارش و کبد با بیان اینکه باید علت التهاب شناسایی شود، افزود: باید علت التهاب شناسایی و درمان شود؛ زیرا در صورت پایداری می‌تواند خطرات جبران‌ناپذیری به همراه داشته باشد.

وی یادآور شد: در سه درصد موارد اگر التهاب به موقع شناسایی و درمان نشود، خطر ایجاد سنگ صفرا را به همراه دارد.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه التهاب کیسه صفرا به دو دسته حاد و مزمن دسته‌بندی می‌شود، گفت: التهاب حاد کیسه صفرا با علائمی نظیر تب، لرز و سوزش سمت راست شکم همراه است و عمدتاً با دارو درمانی بهبود می‌یابد.

اسحاق حسینی خاطرنشان کرد: اما التهاب مزمن با علائمی نظیر درد منتشر شونده به کتف راست و تشدید درد با مصرف غذاهای چرب همراه است.

وی یادآور شد: التهاب مزمن کیسه صفرا اگر درمان نشود و بیماری تدوام یابد خطر سرطان کیسه صفرا را به همراه دارد، بنابراین باید التهاب کیسه صفرا تحت بررسی دقیق پزشک قرار بگیرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha