سلامت نیوز :عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با ارزیابی مثبت از بودجه بهداشت و درمان سال آینده كشور، توجه به پزشك خانواده و دریافت مالیات از آلاینده‌های محیط زیست و سلامت و اختصاص آن به منابع بهداشت و درمان را از نقاط مثبت لایحه بودجه برشمرد.

سیامك مره‌صدق در گفت‌وگو با ایسنا با تاكید بر اینكه خوشبختانه پیش‌بینی‌های لازم در بودجه سال آینده كشور صورت گرفته است، تصریح كرد: توجه به اجرای طرح پزشك خانواده از نكات مثبت و شایان توجه بودجه 90 است به نحوی كه امكانات لازم برای توسعه پزشك خانواده در نظر گرفته شده است.

به گفته نماینده كلیمیان، از آنجاكه برای همه‌گیر شدن بهداشت و سلامت در كشور ناگزیر از اجرای طرح پزشك خانواده هستیم، امیدواریم با تمهیداتی كه در بودجه سال آینده در خصوص اجرای این طرح اندیشیده شده این مساله سریعتر تحقق یابد و شاهد ارتقای سطح سلامت و بهداشت و تندرستی در كشور باشیم.

عضو كمیسیون بهداشت و درمان همچنین خاطرنشان كرد: نكته حائز اهمیت دیگر مالیاتی است كه در رابطه با آلاینده‌های محیط زیست و مخرب سلامت مانند دخانیات در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است، به نحوی كه قرار است از محل دریافت این مالیات‌ها به منابع سلامت كمك شود تا بخش سلامت بتواند رشد بهتری داشته باشد.

مره‌صدق افزود: اما موضوعی كه شاید لازم بود دقت بیشتری در مورد آن به كار گرفته شود این است كه میزان افزایش لحاظ شده در بخش سلامت نسبت به میزان افزایشی كه در برخی بخش‌های دیگر در نظر گرفته شده كمتر است اما با توجه به نقش استثنایی و اساسی سلامت بهتر است در این باره هم دقت بیشتری به عمل آید، منتهی كلیات بودجه كلیات خیلی مناسب و قابل قبولی است كه می‌تواند راهگشای مشكلات سیستم سلامت كشور باشد.

عضو كمیسیون بهداشت در خاتمه درباره اظهارات برخی نمایندگان مبنی بر در نظر نگرفتن احكام برنامه پنجم در بودجه سال آینده، اظهار كرد: اینكه عنوان می‌شود بودجه اصلا با احكام برنامه پنجم همخوانی ندارد یك مقداری اغراق است شاید لازم باشد یكسری دقت‌نظرهای بیشتری اعمال شود اما تضادی در بودجه و برنامه پنجم وجود ندارد و كلیات برنامه پنجم در بودجه اعمال شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha