یک متخصص پوست و مو بیان کرد: به افرادی که در فصل تابستان به استخر مراجعه می‌کنند توصیه می‌شود قبل و بعد از شنا بهداشت پوست و مو را رعایت کنند و فقط به استخرهای دارای مجوز و بهداشتی مراجعه کنند.

نکاتی درباره بهداشت پوست و مو در استخرها

سلامت نیوز:یک متخصص پوست و مو بیان کرد: به افرادی که در فصل تابستان به استخر مراجعه می‌کنند توصیه می‌شود قبل و بعد از شنا بهداشت پوست و مو را رعایت کنند و فقط به استخرهای دارای مجوز و بهداشتی مراجعه کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازآنا،خلیل صداقت پیشه  با توجه به فصل تابستان و افزایش مراجعات به استخرها در خصوص پیشگیری از بیماری‌های پوستی، گفت: مهم‌ترین بیماری‌هایی که از طریق استخر به افراد منتقل می‌شود، شامل قارچ‌های پوستی، زگیل، مولوسکوم عفونی، آلرژی، تشدید خشکی پوست، اریتراسما، بیماری‌های میکروبی، گال و شپش می‌شود.

وی افزود: افرادی که دچار خشکی پوست هستند باید به دنبال مراجعه به استخر حتماً پوست خود را چرب نگه‌ دارند زیرا در غیر این‌صورت خشکی پوست در آنها تشدید می‌شود.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه به مدیران استخرها توصیه می‌شود، حتماً از مراجعان خود کارت سلامت پوستی دریافت کنند، یادآور شد: توصیه می‌شود کارت‌های سلامت پوست حتماً توسط متخصصان پوست و مو تائید و تهیه شود. به پزشکان نیز توصیه می‌شود قبل از صدور کارت، بیمار را به لحاظ بیماری‌های پوستی به خوبی معاینه کنند.

صداقت پیشه یادآور شد: هم‌چنین مدیران استخرها باید از مراجعه‌کنندگان خود سوالاتی در خصوص بیماری‌های پوستی بپرسند و اگر فردی دچار بیماری پوستی از قبیل زگیل، قارچ، عفونت و ... بود اجازه ورود به آب را به او ندهند.

وی افزود: به افراد نیز توصیه می‌شود قبل از ورود به استخر استحمام کنند و هنگام تردد در فضای استخر از دمپایی مخصوص استخر استفاده کنند. همچنین پس از خروج از آب موها و بدن خود را به خوبی با مواد شوینده شستشو دهند.

این متخصص پوست و مو خاطرنشان کرد: همچنین افراد باید به خاطر داشته باشند قبل از ورود به آب، پاهای خود را برای مدتی در آب کلر قرار دهند.

صداقت پیشه خطاب به مدیران استخرها نیز، گفت: مدیران نیز به دلیل افزایش مراجعه‌ها، بهداشت محیط را باید رعایت کنند و دمپایی‌های استخر را ضدعفونی کنند.

وی یادآور شد: هم‌چنین افرادی که در هفته دو الی سه بار به استخر مراجعه می‌‌کنند در صورت مشاهده هرگونه علائم پوستی باید به پزشک مراجعه کنند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha