سلامت نیوز :روانشناسان در یك بررسی جدید نشان داده‌اند كه نوزادان و كودكان خردسال هم می‌توانند به اختلالات جدی روانی مبتلا شوند.

به گزارش ایسنا، آن‌ها تاكید كردند با وجود این كه احتمال بروز مشكلات بهداشت روانی در كودكان هم وجود دارد، اما هنوز این رده سنی در فهرست بیماران روانی گنجانده نمی‌شوند و به همین دلیل نمی‌توانند درمان‌های لازم را جهت پیشگیری از شدیدتر شدن اختلالاتشان، دریافت كنند.

روزنامه‌ بلومبرگ در این باره گزارش داد: دكتر جوی دی اسوفسكای، محقق و متخصص روانشناسی در دانشگاه دولتی لوئیزیانا و دكتر آلیسیا لیبرمن، پژوهشگر دانشگاه كالیفرنیا در سانفرانسیسكو در این باره خاطرنشان كردند: یك مانع اصلی بر سر راه ارائه مراقبت‌های بهداشت روانی برای خردسالان این باور اشتباه است كه كودكان به مشكلات روانی مبتلا نمی‌شوند و در برابر ضربه‌های عاطفی مصونیت دارند.

از سوی دیگر دكتر اد ترونیك، استاد دانشگاه ماساچوست در بوستون و همكارانش در این مطالعات، خاطرنشان كردند: برخلاف باورهای قدیمی و سنتی مبنی بر این كه نوزادان نمی‌توانند دچار مشكلات و اختلالات روانی شوند، چون فاقد زندگی معنوی و حیاتی هستند، آزمایشات جدید تایید می‌كند كه حتی نوزادان هم قادر هستند نسبت به معنای تنش‌ها و احساسات دیگران واكنش نشان دهند، چون آن‌ها هم در دنیای خودشان تنش‌ها و احساسات انگیزشی را تجربه می‌كنند.

این یافته در مجله «روانشناسی آمریكایی» به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha