مدیرکل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی، با اشاره به وجود 650 مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست این سازمان در سراسر کشور گفت: در بیش از نیمی از این مراکز تنها پنج تا 10 نفر نگهداری می شوند.

نیمی از مراکز نگهداری کودکان بهزیستی 10 نفره است

سلامت نیوز: مدیرکل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی، با اشاره به وجود 650 مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست این سازمان در سراسر کشور گفت: در بیش از نیمی از این مراکز تنها پنج تا 10 نفر نگهداری می شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محمد نفریه، افزود: کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در مراکز نگهداری بهزیستی 100 تا 150 نفره و به صورت اردوگاهی نگهداری می شدند اما از سال 1378 توسعه مراکز با جمعیت کمتر در برنامه های بهزیستی قرار گرفت و اکنون نیز در بیشتر مراکز کمتر از 10 یا حتی پنج نفر از کودکان و نوجوانان نگهداری می شوند.


وی اظهار داشت: نگهداری کودکان در جمعیت های کمتر، امکان رسیدگی و توجه به آنان را بیشتر و از سوی دیگر محیطی مانند خانه و خانواده برای آنان فراهم می کند.


مدیرکل امور کودکان و نوجوانان بهزیستی خاطرنشان کرد: این سازمان در نظر دارد تعداد مراکز نگهداری کم جمعیت کودکان را افزایش دهد و شمار کودکان در یک مرکز را کاهش دهد.


نفریه تصریح کرد: از 650 مرکز نگهداری کودکان بی سرپرست و بدسرپرست بهزیستی، 600 مرکز از سوی خیریه ها اداره می شود و در هر استانی که متقاضی وجود داشته باشد، مراکزی تحت نظارت بهزیستی به آنها واگذار خواهد شد.
وی اضافه کرد: همچنین 34 شیرخوارگاه برای نگهداری کودکان از بدو تولد تا 6 سالگی در کشور وجود دارد؛ شیرخوارگاه ها جزو وظایف حاکمیتی به شمار می روند و به بخش خصوصی واگذار نخواهند شد زیرا در این صورت ممکن است بحث فرزندخواندگی با مشکلاتی روبرو شود.
به گفته نفریه، در حال حاضر 10 هزار کودک بی سرپرست و بدسرپرست در مراکز نگهداری بهزیستی موسوم به مراکز شبه خانواده نگهداری می شوند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha