فراخوان سازمان ملل متحد برای حمایت از حقوق مردم بومی در زمان مهاجرت

سلامت نیوز:دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز بین المللی مردم بومی جهان، 9 اوت 2018 برابر با 18 مرداد ماه جاری خواستار حمایت از حقوق مردم بومی در زمان مهاجرت شد.
 
متن کامل پیام آنتونیو گوترش به شرح زیر است:
 
مردم بومی، ارتباط معنوی عمیقی با سرزمین ها و منابع خود دارند. با این حال، افراد بومی، به طور فزاینده، در حال مهاجرت در داخل کشور خود و مرزهای بین المللی هستند. این موضوع دلایل پیچیده و مختلفی دارد. برخی از آنان مجبور به جابجایی یا نقل مکان بدون رضایت آزادانه، قبلی و آگاهانه خود هستند. سایرین، در حال فرار از خشونت و درگیری یا ویرانی های ناشی از تغییرات آب و هوایی و تخریب محیط زیست هستند. بسیاری از مهاجران در جستجوی چشم اندازها و اشتغال بهتری برای خود و خانواده شان هستند.
مهاجرت یک فرصت است، اما خطرات لاینفکی نیز به دنبال دارد. بسیاری از مهاجران بومی، در مناطق شهری با شرایط ناامن و غیربهداشتی زندگی می کنند. زنان و دختران بومی، به میزان بالا و قابل توجهی، قاچاق انسان و سایر اشکال خشونت را تجربه می کنند. جوانان بومی، با سوالات پیچیده ای در رابطه با هویت و ارزش های خود رو در رو هستند.  در برخی از کشور ها، قلمرو های مردم بومی، توسط مرزهای بین المللی تقسیم شده اند. همکاری در این مرزها، برای حفاظت از هویت،  مشاغل و رسومات سنتی، اهمیت دارد.
انتظار می رود کشورهای عضو سازمان ملل متحد در اواخر امسال پیمان جهانی برای مهاجرت امن، منظم و قاعده مند، را تصویب کنند. این کار چارچوبی بین المللی برای همکاری منطقه ای و جهانی به وجود می آورد و بستری برای به حداکثر رساندن مزایای مهاجرت و حمایت از گروه های مهاجر آسیب پذیر از جمله مردم بومی، ارائه می کند. حفاظت از حقوق و هویت مردم بومی امری ضروری است.
در این مناسبت سالانه، بیایید به تحقق کامل اعلامیه سازمان ملل متحد در رابطه با حقوق مردم بومی، از جمله، حق داشتن اختیار خود و سرزمین ها، قلمروها و منابع سنتی، پایبند باشیم. هر کجا که زندگی می کنند، بیایید تضمین کنیم که مردم بومی از به رسمیت شناختن مشارکت هایشان و فرصت رشد و موفقیت در صلح و سیاره ای سالم برخوردار هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha