رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران میزان رضایتمندی بیمار از خدمات دریافتی در بیمارستان را در پرداختی پرسنل مؤثر دانست.

پرداختی پرسنل بیمارستانی بر اساس میزان رضایتمندی بیمار

سلامت نیوز:رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران میزان رضایتمندی بیمار از خدمات دریافتی در بیمارستان را در پرداختی پرسنل مؤثر دانست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، دکتر مسعود ناصری‌پور در نشست خبری به تشریح وضعیت بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی ایران در شرایط کنونی پرداخت و گفت: یکی از برنامه‌های ما برای رضایتمندی بیماران از خدماتی که دریافت می‌کنند، این است که دریافتی پرسنل بر اساس عملکرد صورت می‌گیرد؛ به طوری که بین ۶۰‌ تا ۶۵ درصد پرداختی بر اساس عملکرد و بین ۳۰ تا ۳۵‌درصد پرداختی نیز بر اساس کیفیت میزان ارائه خدمات و احساس رضایتمندی بیمار از خدمات دریافتی صورت می‌گیرد.

وی یکی از اولویت‌های این دانشگاه را بازپرداخت بدهی‌ها به شرکت‌های دارویی و تجهیزات پزشکی عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه بیمه سلامت برای خدمات ما سقف تعیین کرده است، در نتیجه ما نیز تلاش کرده‌ایم خدماتمان را بدون کاهش و بر اساس میزان اعتباراتی که دریافت می‌کنیم، به بیماران ارائه دهیم.

ناصری‌پور با عنوان این مطلب که تاکنون به لحاظ دارو و تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌های تحت پوشش مشکلی نداشته‌ایم، ادامه داد: البته ممکن است در زمینه تهیه مواد اولیه دارویی و همچنین تجهیزات پزشکی با مشکل مواجه شویم که برای آن هم نیز برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، میزان ذخایر دارویی و تجهیزات پزشکی در حد مطلوب برای بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه تأمین شده و از این بابت مشکلی وجود ندارد.

وی ادامه داد: اگرچه شرایط آسانی پیش‌رو نداریم اما تلاش کردیم با مدیریت و برنامه‌ریزی بتوانیم میزان رضایتمندی بیماران از خدمات دریافتی را فراهم کنیم.

ناصری‌پور به پرداختی‌های بیمه‌ها اشاره کرد و افزود: بیمه سلامت در سال جاری ۷۰ درصد مطالبات را به صورت ماهانه پرداخت می‌کند و مابقی آن را بعد از ۴۵ روز تسویه می‌کند که این اقدام از سال جاری آغاز شده و توانسته تا حدود زیادی مشکلات نقدینگی‌ بیمارستان‌ها را حل کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران تأکید کرد: اگر مشکل نقدینگی بیمارستان‌های ما از طریق بیمه‌های سلامت و تأمین اجتماعی حل شود، مشکل زیادی در ارائه خدمات به مردم نخواهیم داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha