چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۲
کد خبر: 25077
سلامت نیوز :بیش از نیمی از مردان ممكن است به ویروس پاپیلوماویروس یا HPV آلوده باشند كه می‌تواند منجر به برخی سرطان‌ها شود. این تحقیق می‌تواند ادعا برای واكسیناسیون كودكان در برابر این ویروس را تقویت كند.

به گزارش فارس، برخی كارشناسان معتقد هستند كه پسران و مردان و همچنین دختران و زنان جوان باید در برابر این ویروس واكسینه شوند اما عده‌ای دیگر معتقدند هزینه این واكسیناسیون بسیار بالاتر از میزانی است كه این طرح را توجیه كند.

آلودگی به HPV نخستین عامل ابتلا به سرطان دهانه رحم، دومین سرطان شایع در میان زنان دنیاست. اما انواع مختلف این ویروس می‌تواند منجر به سرطان مقعد، آلت تناسلی، سر و گردن شوند كه واكسینه كردن پسران و مردان می‌تواند از این سرطانها جلوگیری كند.

این تحقیق بر روی بیش از 1100 مرد بین 18 تا 70 سال در آمریكا، برزیل و مكزیك انجام شده و نشان دهنده میزان بالایی از آلودگی به این ویروس در میان مردان است.

به نوشته رویترز در این تحقیق آمده كه به نظر بدن زنان توانایی پاكسازی این ویروس را دارد اما بدن مردان نه و به همین دلیل باعث تقویت موضع كارشناسانی شده كه حامی واكسیناسیون مردان در برابر این ویروس هستند.

سازمانهای دولتی آمریكا در ماه دسامبر واكسنی را تأیید كردند كه در پیشگیری از ابتلا به سرطان مقعد هم در زنان و هم در مردان موثر است. سرطان مقعد یكی از سرطانهای نادر است كه هر ساله حدود 5300 مورد جدید آن در آمریكا شناسایی می‌شود اما این میزان در حال افزایش است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha