استفاده از قطره بتامتازون به هنگام قرمزی چشم باعث ابتلا به آب سیاه می‌شود

۱۳۸۹/۱۲/۱۱ - ۱۳:۵۵ - کد خبر: 25086
سلامت نیوز :یك فوق تخصص چشم، استفاده از قطره چشمی بتامتازون به هنگام قرمزی چشم می‌تواند عوارض خطرناكی چون ابتلا به بیماریهای آب سیاه و آب مروارید را به دنبال داشته باشد و فشار چشم را بالا ببرد.

دكتر محسن بهمنی كشكولی در گفت وگو با  ایسنا، درباره علل بروز قرمزی چشم گفت: قرمزی چشم می‌تواند ناشی از مسئله‌ای ساده مانند حساسیت، تحریك و یا نشانگر یك بیماری جدی‌تر باشد.

وی ادامه داد: اگر چشم مشكلی پیدا كرد و دچار قرمزی و التهاب شد و پس از چند ساعت رفع نشد، فرد حتما باید به مراكز درمانی مراجعه كند.

دكتر كشكولی درباره لزوم رعایت بهداشت چشم عنوان كرد: ‌از مواردی كه لازم است در زمان‌های مواجهه با مشكلات چشمی رعایت شود، عدم خود درمانی است. گاهی خود درمانی ممكن است به دلیل نداشتن اطلاعات و آگاهی از دلیل بروز بیماری و نحوه درمان آن، منجر به بروز عواقب خطرناك‌تری بشود. مراجعه به پزشك باعث می‌شود روش درمانی متناسب با عارضه تجویز شود.

رییس مركز تحقیقات چشم دانشگاه علوم پزشكی دانشگاه تهران درباره استفاده از قطره چشمی بتامتازون بیان كرد: استفاده از بتامتازون می‌تواند به شدت عارضه به دنبال داشته باشد و روند تشخیص بیماری اصلی را كه باعث قرمزی شده را با مشكل مواجه سازد.

دكتر بهمنی كشكولی افزود: اگر یك قرمزی در چشم رخ داده، استفاده از قطره «نفازولین» آن هم فقط یك یا دو بار می‌تواند موجب رفع التهاب شود اگر بهبودی حاصل نشود، باید با پزشك مشاوره كرد.

وی ادامه داد: این قرمزی می‌تواند از آلودگی، عفونت، آلرژی و یا بیماریهای دیگری به وجود آمده باشد.
نظر خود را بنویسید
(ضروری)
(ضروری)
CAPTCHA Imagereload
5.20143s, 18q